Bedrijven in de stille verkoop

Oudste en authentieke klompenfabriek en museum te koop

"Unieke verplaatsbare toeristische trekpleister, genereert klompenverkoop"

Reageren niet mogelijkTerug naar zoekenMeer bedrijven te koop in Industrie
0% advertenties 0% aquisitie 0% bijbedoelingen

Redenen om dit bedrijf te kopen

  • Deze authentieke klompenfabriek en museum beschikt over waardevolle:
    • De klompenfabriek heeft een eigen model klomp ontwikkeld die lokaal al zeer populair is, met internationale merknaam. Vergelijkbaar met 'Crogs' maar dan van hout
  • Deze authentieke klompenfabriek en museum heeft het volgende aantal sterke merknamen in eigendom: 1
  • Deze authentieke klompenfabriek en museum beschikt over unieke producten / diensten die:
    • Met name het gehele maakproces door de jaren heen van de eerste handgemaakte klomp tot geautomatiseerd is uniek verenigd in dit bedrijf
  • Deze authentieke klompenfabriek en museum heeft unieke productie- / ontwikkel capaciteiten:
    • Technisch kunnen hier klompen gemaakt worden maar als museumfunctie kunnen de klompen ook elders worden ingekocht.
  • Deze authentieke klompenfabriek en museum beschikt voor lange termijn over een uniek pand / locatie:
    Het huidige pand is 250m2 koeienstal met een buitenterrein maar dit kan niet worden overgenomen. De fabriek dient verplaatst te worden, idealiter naar een toeristische locatie.
  • Deze authentieke klompenfabriek en museum heeft interessante verkoop en of distributie rechten:
    Uniek: ja
    Van hun zelf ontwikkelde model zijn de rechten niet aan derden gegeven
  • Het is logisch dat er een synergie ontstaat als onze authentieke klompenfabriek en museum samen gaat met een...
    • Idealiter een ondernemer die op een toeristische locatie (Amsterdam, Schiphol, Keukenhof) het museum neerzet en ook klompen gaat verkopen. Deze combi is zeer populair bij Chinezen.
  • Andere interessante redenen om onze authentieke klompenfabriek en museum te kopen zijn:
    • Naast het zelf ontwikkelde model is ook het personaliseren van klompen in opkomst (naam erop, biermerk erop etc.) Daarmee stijgt de verkoopprijs van 20 euro naar 40 euro.
  • Er is binnen 12 maanden veel potentiële groei haalbaar met:
    • Het museum trekt nu op een ongunstige locatie al 20.000 bezoekers per jaar. In combinatie met (gepersonaliseerde) klompverkoop is dit op een andere locatie veel lucratiever.
  • Een reorganisatie / verandertraject zal het bedrijf goed doen. Hierbij zou de nadruk dan moeten liggen op:
    • Deze klompenmakerij/museum moet meer als een toeristische attractie worden gerund met merchandise. Dit kan zelfs internationaal
  • Er zijn reeds hoge toetredingsdrempels genomen zoals:
    • De historie, naam, uniek machinepark is niet te kopiŽren. Deze klompenmakerij staat zelfs in miniatuur in Madurodam.
  • Nog niet eerder genoemde kansen:
    • Dit is een uniek oud Hollands merk met een zelf ontwikkeld model klompen (een soort houten slippers). Dit leidt marketing technisch zelfs tot internationaal kansen.
  • Gerichter met bestaande klanten werken zou uw omzet met 25% kunnen verhogen.
    Toelichting: Met name de verkoop van klompen naast een museumbezoek kan veel beter
  • Gerichter nieuwe klanten werven verhoogt de omzet waarschijnlijk met 25%.
    Toelichting: Dit museum op een meer toeristische locatie neerzetten is de logisiche eerste stap. u komen er in het oosten van het land al 20.000 mensen per jaar