Bedrijven in de stille verkoop

Nederlands kinderkledingmerk te koop (met eigen winkels)

"Zeer hoge marges, internationale distributeurs, groei internationaal en NL"

Reageren niet mogelijkTerug naar zoekenMeer bedrijven te koop in Industrie
0% advertenties 0% aquisitie 0% bijbedoelingen

Redenen om dit bedrijf te kopen

  • Dit kinderkledingmerk beschikt over waardevolle:
    • Designs
    • Trademarks
    • Licenties / rechten
    • De merken bestaan al jarenlang, grote partijen proberen te kopiŽren maar zijn daar niet succesvol in. Met name het design is herkenbaar en zeer slim ontworpen qua productiekosten, seizoenen etc.
  • Dit kinderkledingmerk heeft het volgende aantal sterke merknamen in eigendom: 3
  • Dit kinderkledingmerk beschikt over een goed Europees distributienetwerk.
    Aantal verkooppunten: 100
    Toelichting: In Nederland wordt in een (nog) klein netwerk van eigen winkels verkocht en heel selectief aan webshops. Internationaal zijn in 3 landen distributeurs
  • Dit kinderkledingmerk beschikt over unieke producten / diensten die:
    • De unieke combinatie van design, praktische combineerbare basics over de seizoenen, maken deze kleding tijdloos. En het creŽert een grroeiende vaste klantenkring
  • Dit kinderkledingmerk heeft unieke productie- / ontwikkel capaciteiten:
    • Er wordt in diverse fabrieken in AziŽ geproduceerd. Dit is ook verplaatsbaar
  • Dit kinderkledingmerk is financieel zeer gezond:
    • Hoge marges
    • Door de keten is de marge 50% op de omzet. Dit komt door slim design, producten gaan met factor 7 naar de consument. De kostenstructuur van distributie is ook laag
  • Dit kinderkledingmerk beschikt voor lange termijn over een uniek pand / locatie:
    De eigen winkels zijn idealiter 125m2 groot. De inrichting kost nog geen 5000 euro. Er is een witte vlekkenplan voor uitbreiden van de eerst volgende 20 winkels in middelgrote plaasten.
  • Dit kinderkledingmerk heeft interessante verkoop en of distributie rechten:
    Uniek: ja
    Wereldwijd
  • Het is logisch dat er een synergie ontstaat als ons kinderkledingmerk samen gaat met een...
    • Met name het uitbouwen van de eigen winkels is de eerste logische stap. Dit lijkt vreemd maar de businesscase is glashelder. Ook het internationale netwerk uitbouwen is te adviseren.
  • Andere interessante redenen om ons kinderkledingmerk te kopen zijn:
    • Er liggen plannen voor een eigen babylijn.Daarnaast is ge-experimenterend met ander producten in eigen winkels, deze liepen uitstekend. Met een groter eigen winkelnetwerk ontstaan meer kansen
  • Er is binnen 12 maanden veel potentiële groei haalbaar met:
    • Een nieuwe winkel openen levert jaarlijks 150.000 euro op tegen jaarlijkse kosten van 80.000 euro. De opstart van een winkel kost 5000 euro (!)
  • Een reorganisatie / verandertraject zal het bedrijf goed doen. Hierbij zou de nadruk dan moeten liggen op:
    • De huidige ondernemer kan door omstandigheden de groei niet organiseren. Hier een professional nodig die groei kan managen (groei financieren is niet eens direct nodig)
  • Er zijn reeds hoge toetredingsdrempels genomen zoals:
    • Een dergelijk merk als deze is niet tot nauwelijks na te maken
  • Nog niet eerder genoemde kansen:
    • De onderneming wordt zeer regelmatig gevraagd door grote internationale retailers om whitelabel producten te leveren. Dit wordt nu allemaal afgehouden, maar zou heel lucratief zijn
    • De onderneming is als door meerdere toonaangevende (internationale) merken benaderd voor een overname. Dit is altijd afgehouden, maar nu zijn de persoonlijke omstandigheden er geschikt voor
    • het eigen winkelnetwerk uitbreiden vraagt nog specifieke expertise maar het uitbreiden van de internationale agenten is voor de juiste partij een zeer interessante quick win.
  • Gerichter nieuwe klanten werven verhoogt de omzet waarschijnlijk met 25%.
    Toelichting: Per nieuwe winkel van 125m2 is de omzetstijging 150.000 euro. Dit is cijfermatig onderbouwd en al meerdere keren aangetoond. Internationale groei is minder margerijk maar veel volumineuzer