Nederlands kinderkledingmerk te koop (met eigen winkels)
Zeer hoge marges, internationale distributeurs, groei internationaal en NL
Algemeen
Meerdere toonaangevende en tijdloze merken betaalbare kinderkleding voor kinderen en tieners. +/- 500 items in collectie. De Nederlandse collectie wijzigt om de 6 weken. Internationaal zijn er twee seizoenen
-
Bedrijven, Consumenten - particulieren
In Nederland is er een (groeiend) netwerk eigen winkels in middelgrote plaatsen.Internationaal zijn er distributeurs per land. De kleding kenmerkt zich door een combinatie van modieus en conservatief
Details
Deze kinderkledingmerk staat te koop in verband met:
de onderneming staat aan aan de vooravond van het opschalen van het eigen winkelnetwerk. dat wil de huidige ondernemer niet meer zelfstandig. ook voor de internationale groei is ondersteuning nodig
Indicatieve omzet
€ 1.000.000
Indicatieve overnameprijs
-
- add_circle Financiële koper - optimaliseert het bedrijf in huidige vorm
- add_circle Strategische koper - voegt het bedrijf samen met een ander bedrijf
Extra informatie
Nederlands kinderkledingmerk te koop (met eigen winkels)
Dit kledingmerk bestaat al langer dan 10 jaar en heeft een heel specifiek en tijdloos design. Dit levert niet alleen vaste klanten op maar ook zeer veel marge door de keten heen. In Nederland zijn eigen winkels die allemaal zeer winstgevend zijn. Dit is de danken aan hoge productmarges en lage kosten (lage huur, inventaris en flexibel personeel). Dit netwerk wordt idealiter uitgebreid. Hier is een 'witte vlekken plan' voor de volgende 20 locaties. Ieder locatie van 125m2 levert jaarlijks 70.000 euro winst op.
Internationaal wordt gewerkt met distributeurs. Ook dit netwerk moet worden uitgebreid. Daarnaast wordt de onderneming door grote internationale ketens gevraagd white label te leveren. Dit wordt altijd afgehouden omdat de ondernemer deze groei niet aan kan.
Er wordt een overnamekandidaat gezocht die groei kan managen in 3 bovenstaande gebieden. De ondernemer wil nog zo'n 2 jaar aanblijven als 'hoofd van het design team'. Designs voor volgend jaar zijn al klaar, dat betekent dat de onderneming minimaal 3 jaar gegarandeerd is van continuïteit in de designs. Het design is niet alleen creatief slim, ook qua marge, ..