Benelux distributeur gezocht voor toonaangevend schoenenmerk (Global Brand)

Benelux distributeur gezocht voor toonaangevend schoenenmerk (Global Brand)

Al 40 winkels in NL, potentie tot vervijfvoudiging, exclusief voor Benelux

Sorry, u kunt niet meer reageren Dit bedrijf is verkocht en/of niet meer beschikbaar

Kansen

Er zit meer potentie in dit bedrijf als indien gewenst is het bespreekbaar om belgië en luxemburg bij een andere distributeur onder te brengen..
Er zit nog meer potentie in dit bedrijf als idealiter gaat de nl distributeur ook de .nl webshop runnen. online zijn de prijzen iets hoger dan in de winkel. het merk is (bewust) niet bij zalando etc. verkrijgbaar.
Andere redenen om dit bedrijf te kopen
  • Nederland heeft per capita het hoogste aantal van deze schoenen/laarzen in Europa. Hiermee is NL een voorbeeldland. De doelgroepen van deze functionele schoenen/laarzen bevinden zich in de fashion en lifestylesegmenten.
Dit bedrijf beschikt over contracten met leveranciers, vaardigheden / kennis / competenties, patenten / octrooien, designs, trademarks, copyrights, licenties / rechten en uniek bewezen authentiek merk dat momenteel in toonaangevende landen in europa en azie, producten van de 'marktleider' (zonder authenticiteit en van mindere kwaliteit) uit de schappen drukt.
Dit bedrijf is financieel zeer gezond
  • Veel eigen vermogen
  • Hoge marges
  • Australisch moederbedrijf (ouder dan 80 jaar) kan vanwege financiële stabiliteit de lange termijn voor ogen houden. Er is nooit uitverkoop. Retailers verkopen voor factor 2,4.
Dit bedrijf heeft 1 sterke merkna(a)m(en) in eigendom
Dit bedrijf heeft interessante verkooprechten. Deze zijn exclusief.
Dit bedrijf heeft een goed distributienetwerk
  • In Nederland 40 midden- tot hoogsegment schoenenwinkels die het merk verkopen. Deze hebben zichzelf gemeld bij het merk. Nog geen grote ketens, België en Luxemburg nog geen verkoop.
Dit bedrijf heeft een uniek pand / locatie
  • Er is nu kantoorruimte/showroom in Amsterdam, maar deze hoeft niet overgenomen te worden. Het mag wel. Er maar een kleine showroom nodig
Dit bedrijf heeft unieke productie-capaciteiten
  • Alle productie in Australië in eigen beheer en maatschappelijk verantwoord (Groen en duurzaam). Logistiek wordt geregeld vanuit Amsterdam. Alleen commerciële activiteiten opschalen.
Dit bedrijf heeft unieke producten / diensten die
  • Van uitstekende kwaliteit zijn
  • Topkwaliteit, handgemaakt in Australië, samenwerking met de beste partners wereldwijd voor design en materialen. Al zeer populair bij retailers, naamsbekendheid bij consumenten groeit gestaag.
Dit bedrijf heeft hoge toetredingsdrempels genomen
  • De eerste 40 schoenenwinkels lopen naar volle tevredenheid en verkopen goed. Dat het moederbedrijf de distributie in NL zelf heeft teruggenomen wordt zeer gewaardeerd.
Een veranderingstraject zal dit bedrijf goed doen
  • Proactieve commerciële activiteit is noodzakelijk. Om het merk serieus volume te geven in NL is een groot distributiekanaal een logische vervolgstap
  • Minder / ander management
Er is synergie als dit bedrijf samen gaat met een
  • NL was de eerste EU markt voor het merk. Het merk koestert NL als voorbeeldland en geeft de voorkeur aan een gecommitteerde partij boven de financieel aantrekkelijkste.
Dit bedrijf heeft internationaal veel loyale klanten
Binnen 12 maanden is veel groei haalbaar met
  • Het aantal verkooppunten uitbreiden door een actieve aanpak is de eerste logische stap. Dit kan bij zelfstandigen en bij grotere winkelketens. Deze benaderen het merk ook al.