Bedrijven in de stille verkoop

Handelsonderneming te koop in luxe eigen merk sanitair product

"Dealernetwerk uitbreiden, 80% koopt in de showroom na online orientatie"

Reageren niet mogelijkTerug naar zoekenMeer bedrijven te koop in Groothandel
0% advertenties 0% aquisitie 0% bijbedoelingen

Redenen om dit bedrijf te kopen

  • Deze handelsonderneming beschikt over waardevolle:
    • Designs
    • De producten zijn zelf ontworpen in vaste maatvoering maar maatwerk is ook mogelijk
  • Deze handelsonderneming heeft het volgende aantal sterke merknamen in eigendom: 1
  • Aantal verkooppunten: 4
    Toelichting: Nu 4 verkooppunten maar dit wordt binnenkort uitgebreid naar 6-7. Daarnaast lopen momenteel de onderhandelingen in een vergevorderd stadium met een grote landelijke keten.
  • Deze handelsonderneming beschikt over unieke producten / diensten die:
    • Door strakke processen en organisatie is de inkoop laag en kan het product voor 2-3 keer de pprijs worden aangeboden t.o.v. de concurrent die een niche bedient
  • Deze handelsonderneming heeft unieke productie- / ontwikkel capaciteiten:
    • Flexibel
    • Zeer goede en betrouwbare productiepartner in Oost Europa die een andere productlijn voor een heel ander segment maakt. Dus kennis en capaciteit genoeg zonder tegengestelde belangen
  • Deze handelsonderneming is financieel zeer gezond:
    • Hoge marges
    • Er zit genoeg marge in het producten om dealers van een gezonde marge te voorzien
  • Deze handelsonderneming beschikt voor lange termijn over een uniek pand / locatie:
    Er is nu een showroom van 40m2 maar deze kan worden verplaatst. Zelf een kleine showroom hebben is wel noodzakelijk, kan zelfs meerdere maar een dealernetwerk is idealer
  • Deze handelsonderneming heeft interessante verkoop en of distributie rechten:
    Uniek: ja
    De producten en merk zijn zelf ontwikkeld
  • Er is binnen 12 maanden veel potentiële groei haalbaar met:
    • Momenteel zijn onderhandelingen met een landelijk keten in een vergevorderd stadium. Dit zou een doorbraak zijn. De huidige eigenaar blijft indien gewenst betrokken tot dit in kannen en kruiken is
  • Een reorganisatie / verandertraject zal het bedrijf goed doen. Hierbij zou de nadruk dan moeten liggen op:
    • Minder / ander management
    • De huidige eigenaar doet het er nu bij naast een ander bedrijf maar voor het opschalen van de distributie is focus odig
  • Er zijn reeds hoge toetredingsdrempels genomen zoals:
    • Het opzetten van zo'n lijn die ook kwalitatief geproduceerd wordt zodat dealers het product willen verkopen is een langdurig proces geweest
  • Nog niet eerder genoemde kansen:
    • Het product is nu modulair, er kan relatief een nieuwe module worden toegevoegd waardoor een compleet nieuwe lijn ontstaat. Dit is productietechnisch al gereed in overleg met leveranciers
    • Het is een optie om landelijk eigen showrooms te openen en via online lead generatie alleen direct sales te doen. Showroomconversie is hoog en online kan veel beter
  • Gerichter met bestaande klanten werken zou uw omzet met 20% kunnen verhogen.
    Toelichting: Door een nieuwe module toe te voegen wordt het product voor een veel bredere doelgroep relevant. Dit is productietechnisch al gereed en zeer interessant voor dealerkanaal
  • Gerichter nieuwe klanten werven verhoogt de omzet waarschijnlijk met 25%.
    Toelichting: Omdat er weinig marketing plaatsvindt en de distributie nog beperkt is. Online kan veel beter en een landelijk dekkend dealernetwerk is een logische stap (of internationaal)
  • Deze handelsonderneming kan probleemloos de prijzen nog 20% verhogen.