Bedrijven in de stille verkoop

Baby kinderkleding en -meubelwinkel te koop in het hoger segment

"Sterk groeiend door uitgebalanceerd en uniek assortiment "

Reageren niet mogelijkTerug naar zoekenMeer bedrijven te koop in Detailhandel Non-Food
0% advertenties 0% aquisitie 0% bijbedoelingen

Redenen om dit bedrijf te kopen

  • Deze babykinderkleding en -meubelwinkel beschikt over waardevolle:
    • Contracten met leveranciers
  • Deze babykinderkleding en -meubelwinkel heeft het volgende aantal sterke merknamen in eigendom: 1
  • Deze babykinderkleding en -meubelwinkel beschikt over unieke producten / diensten die:
    • De meubelmerken zijn exclusief in de regio. De gehele signatuur, ook van de kleding is klassiek, met zachte kleuren
  • Deze babykinderkleding en -meubelwinkel is financieel zeer gezond:
    • Hoge marges
    • Sterk stijgende omzet (+/- 300K), tijdloze collectie dus nauwelijks sale en dus gezonde marges. (gemiddeld factor 2.35)
  • Deze babykinderkleding en -meubelwinkel beschikt voor lange termijn over een uniek pand / locatie:
    140m2 op een A2 locatie. Zeer representatief pand. Naast de traffic van de winkelstraat komen veel klanten specifiek naar deze locatie toe.
  • Deze babykinderkleding en -meubelwinkel heeft interessante verkoop en of distributie rechten:
    Uniek: ja
    Regionaal
  • Een reorganisatie / verandertraject zal het bedrijf goed doen. Hierbij zou de nadruk dan moeten liggen op:
    • De huidige eigenaar kan de groeiende zaak niet meer combineren met het gezinsleven. Maar een overnamekandidaat die meer energie en focus kan aanbrengen heeft nog veel groeikansen
  • Er zijn reeds hoge toetredingsdrempels genomen zoals:
    • Binnen 2 jaar is er een groei gerealiseerd naar bijna 300K euro. Dit vormt een stabiele basis om verder te bouwen met een relatief stabiel assortiment
  • Nog niet eerder genoemde kansen:
    • Er is een mooie webshop en 'verlanglijst' functie beschikbaar. Echter de huidige eigenaresse heeft geen tijd om deinternet activiteiten te organiseren
  • Deze babykinderkleding en -meubelwinkel kan probleemloos nog 15% extra kosten besparen.
    Toelichting: Minder merken inkopen en dieper (met hogere volumes) inkopen bij de goedlopende merken.
  • Gerichter met bestaande klanten werken zou uw omzet met 15% kunnen verhogen.
    Toelichting: Omdat hier niets actiefs mee gebeurt
  • Gerichter nieuwe klanten werven verhoogt de omzet waarschijnlijk met 25%.
    Toelichting: Omdat nu niet tot nauwelijks marketing wordt bedreven. Een actievere marketing benaderen draagt zeker bij aan groei.