Bedrijven in de stille verkoop

Toonaangevende webwinkel ter overname in reis- en kampeerartikelen

"200K omzet, online kansen, offline kansen, sterk imago en eigen merk"

Reageren niet mogelijkTerug naar zoekenMeer bedrijven te koop in Webwinkels
0% advertenties 0% aquisitie 0% bijbedoelingen

Algemeen

Referentie: BOSN16BP376A
Branche: Webwinkels
Soort bedrijf: Webwinkels
Land: Nederland
Regio: Onbekend
Aantal medewerkers: 2
Levert: Onderscheidend assortiment van stijlvolle artikelen voor camping en buitenleven. Kernwoorden: buiten, design, lifestyle, kwaliteit. Producten zijn niet alleen functioneel, maar onderscheiden zich ook door vorm en materiaalgebruik. Voornamelijk ingekochte merken, maar ook een klein gedeelte eigen merk. ,
Doelgroep: Consumenten
Snel groeiende nichemarkt, consumenten in Nederland (93%) en BelgiŽ (7%), zowel mannen als vrouwen (50/50)
Bedrijf bestaat: Langer dan 3 jaar
   

Verkoopdetails

Deze webwinkel staat te koop in verband met:
Voor de volgende groeifase is specifieke kennis op het gebied van online marketing, e-commerce en retail benodigd + de eigenaren willen zich weer meer kunnen richten op hun andere bedrijven.


Indicatieve omzet
€ 250.000

Indicatieve overnameprijs
€ 50.000

Gewenste kopers

Financiële kopers (willen rendement verbeteren in 'huidige vorm')
Strategische kopers (voegen onze webwinkel samen met een ander bedrijf)

Opkopers (stroomlijnen onze webwinkel om het door te verkopen)

Extra informatie (profiel)

Toonaangevende webwinkel in stijlvolle reis- en kampeerartikelen

Sterk ontwikkeld merk, uniek assortiment in een groeiende niche markt in Europa. Verkoop vindt nu alleen via de webshop plaats in NL en klein deel in BelgiŽ. Het bedrijf is zeer PR waardig en staat regelmatig in de toonaangevende bladen. Er zijn zeer professionele social media omgevingen. De omzetprognose voor 2016 ligt op 225.000 euro.

De webshop heeft 105.000 unieke bezoekers (+ blog 12.000 bezoekers), 1,5% conversie met een gemiddelde orderwaarde van 129 euro. Bezoek loopt vooral via organisch verkeer. Hier ligt ook de eerste kans. Het verbeteren van ecommerce en internetmarketing is de eerste logische stap. Daarnaast is een offline retail strategie een logische stap (pop up stores, shop in shop of zelfs eigen winkels). De derde stap om te groeien is doorpakken op het eigen merk. Ook liggen er kansen voor uitbreiding van activiteiten in Duitsland.

De eigenaren zetten in op een volledige overname, zodat zij zich weer meer kunnen richten op hun andere bedrijven.

Gerelateerde onderwerpen:
Handelsonderneming te koop aangeboden in reis- en kampeerartikelen | Handelsonderneming te koop gevraagd in reis- en kampeerartikelen | Handelsonderneming verkopen in reis- en kampeerartikelen | Bedrijf verkopen | bedrijfsovernames | bedrijfsovername | bedrijf te koop gevraagd | bedrijf te koop aangeboden | bedrijven te koop gevraagd | bedrijven te koop aangeboden | bedrijfsoverdracht | bedrijfsopvolging | bedrijf overnemen | zaak overnemen