Bedrijven in de stille verkoop

Toonaangevende webwinkel ter overname in reis- en kampeerartikelen

"200K omzet, online kansen, offline kansen, sterk imago en eigen merk"

Reageren niet mogelijkTerug naar zoekenMeer bedrijven te koop in Webwinkels
0% advertenties 0% aquisitie 0% bijbedoelingen

Redenen om dit bedrijf te kopen

  • Deze webwinkel beschikt over waardevolle:
    • Trademarks
    • marktpositie, branding, social media omgevingen, digitale platforms (shop en blog), collectie-samenstelling
  • Deze webwinkel heeft het volgende aantal sterke merknamen in eigendom: 1
  • Deze webwinkel beschikt over unieke producten / diensten die:
    • Collectie sluit aan bij ontwikkelingen in de markt, met een uniek assortiment, aangevuld met een eigen merk.
  • Deze webwinkel heeft unieke productie- / ontwikkel capaciteiten:
    • Groeiend bedrijf in groeiende nichemarkt, sterke groei komt voort uit een uniek aanbod, organische google ranking (eigen teksten, landingspaginaís, eigen beeld), mailmarketing (3000 ontvangers), media-credibility, producten van eigen merk.
  • Deze webwinkel heeft interessante verkoop en of distributie rechten:
    Uniek: ja
    Het zelfontwikkelde merk en producten zijn uniek en op grotere schaal te verhandelen
  • Het is logisch dat er een synergie ontstaat als onze webwinkel samen gaat met een...
    • Ondernemer die kennis heeft van internet marketing, retail, branding en productontwikkeling, of een strategische partij die op zoek is naar aanvullende activiteiten.
  • Andere interessante redenen om onze webwinkel te kopen zijn:
    • Dit bedrijf biedt toegang tot een interessante markt / klanten, namelijk:
      Een nieuwe generatie reizigers en kampeerders die zich niet aangesproken voelen door het reguliere traditionele aanbod op de markt
  • Een reorganisatie / verandertraject zal het bedrijf goed doen. Hierbij zou de nadruk dan moeten liggen op:
    • Online marketing, e-commerce en retail. De expertise van de eigenaren ligt bij conceptontwikkeling, corporate identity, branding, samenstelling collectie, ontwikkeling eigen producten. In de volgende levensfase moet nadruk op commercie liggen
  • Er zijn reeds hoge toetredingsdrempels genomen zoals:
    • Ontwikkeling van maatwerk webwinkel, laden van het merk, ontwikkeling eigen merk en producten, gedegen leveranciersnetwerk, gedegen netwerk met perscontacten, veroveren perspositie, veroveren marktpositie, google ranking, ontwikkelen marketingtools, logistieke organisatie
  • Nog niet eerder genoemde kansen:
    • Een eerste logische stap is online marketing beter maken (SEO, SEA etc).
    • In het ontwikkelen van een offline retail strategie ligt zeker een kans (beurzen, shop in shop, pop ups).
    • Het uitbreiden van producten van het eigen merk (met meer marge). Het betreden van de Duitse markt biedt veel kansen.
  • Gerichter nieuwe klanten werven verhoogt de omzet waarschijnlijk met 25%.
    Toelichting: Er zijn momenteel beperkte activiteiten zijn op het gebied van internet marketing. Bij een omzet-toename, zal het rendement ook snel stijgen, omdat er relatief weinig vaste kosten zijn