Bekend 'urban en sport' underwear en kledingmerk te koop
(Inter)nationale potentie zowel qua distributie als doelgroep
Sterke punten
Deze underwear en kledingmerk heeft een uitstekende concurrentiepositie
Het merk richt zich nu op een nichemarkt .Er is een Europese speler met een Nederlandse distributeur. Hiervan is de kwaliteit veel minder. En de omvang ongeveer gelijkwaardig
Deze underwear en kledingmerk investeert actief in marketing
Het merk wordt (soms betaald) gedragen door bekende jongens in de scene. Er wordt geadverteerd op evenementen
Wij kunnen goed verkopen
Naast directe online verkoop is het product ook succesvol in de 30 winkels. Naast een startpakket tussen de € 4000 en € 5000 blijven winkels bijbestellen
Deze underwear en kledingmerk "draait" zonder ondernemer
De huidige ondernemer is wel deels verantwoordelijk voor designcollectie. Werkelijke designcollectie wordt ook door freelance designers gedaan
Deze underwear en kledingmerk is strak georganiseerd
Twee keer per jaar bestellen in Azië, winkels pre-orderen
Deze underwear en kledingmerk is als organisatie "lean & mean"
Er wordt gewerkt vanuit een loods van 50 m², designers zijn freelance, geen vast personeel, voorraad van maximaal € 40.000
Deze underwear en kledingmerk is qua investeringen "up-to-date"
Er is zojuist een volledig nieuwe collectie ontwikkeld en ingekocht
Deze underwear en kledingmerk is redelijk "onafhankelijk" van leveranciers
Er wordt geproduceerd bij fabrikanten in Azië en Turkije. Maar de toegevoegde waarde zit vooral in het design/opdruk
Deze underwear en kledingmerk maakt handig gebruik van technologie
75% van de omzet komt via eigen webwinkel (SEO-shop) binnen
(Inter)nationale potentie zowel qua distributie als doelgroep
De collectie is vreemd genoeg niet seizoensgevoelig. Dus geen sale of overtollige voorraad
Producten staan, naast design wat een statement is, bekend om hun extreem goede draagcomfort