Uw bedrijf verkopen? De meest gestelde vragen

Een koper vinden voor een bedrijf is voor bijna iedere ondernemer een moeilijke stap. Onwetendheid en gebrek aan ervaring leiden tot veel vragen! En bij sommige ondernemers zelfs tot een begrijpelijke weerstand. Wij speken dagelijks vele ondernemers. Onderstaand ziet u de meest gestelde vragen aan ons:

Hoe snel kan ik mijn bedrijf verkopen?

Het is de meest gestelde vraag, maar bijna onmogelijk het te voorspellen. Toch hebben wij een model ontwikkeld om een indicatie krijgen. Twee belangrijke factoren bepalen de snelheid. Lees verder

Zijn er nu al kopers voor mijn bedrijf?

Volgens de KvK zijn er zo'n 50.000 mensen die een bedrijf willen kopen. Wij worden maandelijks bezocht door zo'n 20.000 kopers. Hoe groot is de kans dat er een koper voor uw bedrijf tussen zit? Lees verder

De beste koper voor mijn bedrijf?

De beste koper is niet altijd degene die de hoogste overnamesom wil betalen. De beste koper wordt heel sterk bepaald door persoonlijke, zakelijke en financiële overwegingen. Wat vindt u belangrijk? Lees verder

Wat is mijn bedrijf waard?

Er zijn verschillende theoretische manieren om de waarde van uw bedrijf te bepalen. Ook het moment van waardebepaling en betalingswijze hebben invloed. Kortom, er is dus niet één waarheid of bedrag en genoeg stof voor discussie met de koper.  Lees verder

Hoe blijf ik anoniem?

Uw bedrijf verkopen is een anonieme gebeurtenis. U wilt eerst zelf duidelijkheid voor medewerkers, klanten en concurrenten worden geïnformeerd. Het dilemma: uw bedrijf staat te koop maar niemand mag het weten. Hoe pak je dat professioneel aan? Lees verder

Ik heb toch geen haast?

De meeste ondernemers vinden bedrijfsovername een moeilijke stap. Onwetendheid en gebrek aan ervaring leidt tot een natuurlijke weerstand. Dus zeggen ze tegen zichzelf ‘ik heb geen haast’ en komen niet echt in actie. Wat zijn de gevaren van uitstellen? En waarom loont een actieve houding? Lees verder

Ik heb al een koper....toch?

Veel ondernemers denken dat ze al een koper hebben. Die trouwe medewerker, die samenwerkingspartner of die kandidaat waar al diverse ‘serieuze gesprekken’ mee zijn gevoerd. Waarom haakt die ‘serieuze kandidaat’ zo vaak af?Lees verder

Is mijn bedrijf wel verkoopbaar?

Dat is eigenlijk de verkeerde vraag. Want zet u uw bedrijf morgen voor 1 euro te koop, dan raakt u het vast wel kwijt. De vraag zou moeten luiden: kunt u uw bedrijf tegen acceptabele condities verkopen? Drie factoren wegen zwaar. Lees verder