BedrijfsovernameRegister en de nieuwe privacy wetgeving in 6 stappen

Bedrijfsovername is een vertrouwelijk onderwerp. Dus werken wij sinds onze oprichting in 2009 al met de hoogste privacy normen. Daarom hebben we onze werkwijze niet tot nauwelijks hoeven aan te passen aan de nieuwe AVG wet die sinds 25 mei 2018 van kracht is. Het betrof vooral administratieve formaliteiten.

Onze privacy filosofie (conform AVG) kort samengevat in 6 punten.

Deze verklaring is voor het laatst gewijzigd op 21 mei 2018

1. We verzamelen geen informatie over u als u onze website bezoekt

Als u onze website bezoekt verzamelen we geen gegevens over u zonder dat u het doorheeft. We werken dus niet met dat soort cookies. We werken alleen met functionele cookies van Google. Zo kunnen we het aantal bezoekers en bekeken pagina’s bijhouden maar weten niets over u.

2. We verzamelen alleen informatie als u zelf een account aanmaakt

Dat is nodig voor onze dienstverlening. We verzamelen alleen gegevens die u zelf invoert, aan ons mailt of vertelt. We hebben minimaal een emailadres en telefoonnummer nodig zodat we indien nodig contact met u kunnen opnemen

U hoeft bijna niets verplicht in te vullen. Eerlijkheid gebied wel te zeggen, hoe meer u invult hoe beter we kopers en verkopers aan u kunnen matchen. Maar het is niet verplicht.

3. We verzamelen geen informatie over u zonder dat u het weet

We checken uw gegevens ook niet ‘onderwater’ met andere systemen zoals kredietbeoordelaars, KvK, banken etc. Enerzijds is dat jammer want dan kunnen we kopers en verkopers beter controleren. Anderzijds vinden we uw privacy belangrijker. De werkelijk controle van gegevens vindt toch pas verder in het kennismakingsproces plaats.Als beide partijen vervolgstappen willen zetten.

4. We verkopen- of verstrekken onder geen enkele voorwaarde uw gegevens aan derden

Alleen als wij daar wettelijk toe verplicht worden.

Of overheids-instanties zoals politie of justitie onze medewerking vragen en wij kunnen bijdragen aan het voorkomen of opsporen van misstanden. Dit laatste alleen in uitzonderlijke gevallen en met strikte procedures om schade bij anderen te voorkomen.

5. U kunt u informatie inzien, wijzigen en (laten) verwijderen

U vult uw gegevens in uw account of wij doen dit in overleg met u en goedkeuring van u. Dit is alle informatie die we van u hebben. U kunt dit dus inzien en voor zo’n 95% zelf wijzigen. Er zijn een paar kleine zaken die u niet zelf kunt wijzigen zoals bijvoorbeeld uw emailadres. U kunt dit door ons laten wijzigen door een mail te sturen naar service@BedrijfsovernameRegister.nl

Via bovenstaand adres kunt u ook uw gegevens laten verwijderen.

6. We zijn zuinig en zorgvuldig met uw gegevens

We werken met geavanceerde hedendaagse technologie en beveiliging. En we hebben strakke procedures zodat uw gegevens goed beveiligd staan, niet rondslingeren en alleen de noodzakelijke medewerkers van ons toegang hebben. Soms lastig, want de receptioniste herkent u niet, heeft uw gegevens niet en moet doorschakelen. Wel zo prettig voor uw privacy!

Vragen of verbeterpunten? Laat het ons weten via service@BedrijfsovernameRegister.nl