Nederlands merk te koop met leren fashionable producten
Tijdloos design, verkoop via eigen nieuwe webshop, offline en EU potentie
Sterke punten
Deze NL designmerk investeert actief in marketing
Echt een merk met een hele goed website, productpresentatie, lookbooks en de media schrijven over dit merk
Deze NL designmerk "draait" zonder ondernemer
Alleen de design kwaliteiten zijn uniek. Maar eventueel kan de eigenaar deeltijd collecties ontwerpen als daar behoefte aan is
Deze NL designmerk is strak georganiseerd
Alle complexiteit is uit de organisatie weggesneden maar daarmee ook een deel van de commerciële kracht. Kleine en buitenlandse orders worden niet aangenomen
Deze NL designmerk is als organisatie "lean & mean"
Geen personeel, geen kantoor, alleen een goedkoop magazijn, productie uitbesteed
Deze NL designmerk is qua investeringen "up-to-date"
Er zijn geen directe investeringen nodig, de collectie is klaar, voorraad gereed en goede webshop klaar
Deze NL designmerk is redelijk "onafhankelijk" van leveranciers
Er wordt met vaste kwaliteitsleveranciers gewerkt maar er zijn geen verplichtingen
Deze NL designmerk maakt handig gebruik van technologie
Zeer goede webshop recent verbouwd en vernieuwd (open cart, totale investering zo'n 20.000 euro)
Tijdloos design, verkoop via eigen nieuwe webshop, offline en EU potentie
100 winkels in NL hebben dit merk op de plank, ook internationale interesse
Verbeterpunten
Deze NL designmerk heeft last van concurrentie
Retailers kopen klein in, liefst vanuit voorraad en plaatsen vervolgorders. Dit soort operationele factoren zijn nu belangrijk maar vereisen financiële en operationele slagkracht van een merk.
Verkopen blijft een moeilijk vak
De verkoop aan de retail is in deze tijden een vak apart en niet het sterkste punt (en ambitie) van de huidige onderneemster.