Online senioren platform te koop aangeboden (community met webshop en offline activiteiten)
Bij de de juiste kandidaat met aantoonbaar succes zijn social investors bereid 1,5 mio euro te investeren
Algemeen
Een online platform met 700 pagina's content en 5 campagne sites. Deze content moet worden omgezet in conversie in een centrale webshop waar op basis van dropshipment 3000 producten kunnen worden geleverd
Er zijn 2000 (gratis) leden en 40.000 bezoekers per jaar
Consumenten - particulieren
Er zijn in Nederland 3,1 miljoen 65-plussers en 4 miljoen mantelzorgers. Het platform richt zich primair op senioren en ouderen
Details
Dit bedrijf staat te koop in verband met:
de focus moet liggen op het verhogen van de omzet. de mogelijkheden zijn zeer aannemelijk maar de huidige financiën en de organisatie zijn onvoldoende om dit zelfstandig te realiseren
Indicatieve omzet
€ 20.000
Indicatieve overnameprijs
-
- add_circle Financiële koper - optimaliseert het bedrijf in huidige vorm
- add_circle Strategische koper - voegt het bedrijf samen met een ander bedrijf
- add_circle MBI kandidaat - koopt zich stapsgewijs in
- add_circle Investeerder
Extra informatie
Dit platform combineert een community en webshop en is na de eerste financieringsronde (waarmee de basis is neergezet) toe aan een volgende commerciële groeifase. Dit betekent de community opschalen en de rijke content omzetten in conversie. In dat geval is er een netwerk met social investors die 1,5 mio euro willen investeren.
Het aantal leden (senioren en mantelzorgers) kan online en offline via events worden opgeschaald. Inschrijving is gratis en biedt mogelijkheden een klantprofiel op te stellen. Dit is niet alleen relevant voor de doelgroep 65-plussers (3,1 mio) maar ook mantelzorgers (4 mio) die bij veel aankoopbeslissingen betrokken zijn. Er wordt samengewerkt met een partij die 3.000 producten op basis van dropshipment kan bieden maar dit netwerk kan worden uitgebreid.
Voor de volgende fase is een (online) ondernemer of onderneming nodig die schaalgrootte, online commerciële slagkracht en data driven marketing kan organiseren. Omdat de huidige en toekomstige investeerders sociale motieven hebben wordt van de juiste kandidaat vooral commitment gevraagd. De financiële component hierin hoeft hierbij niet in verhouding te staan tot het reeds geïnvesteerde vermogen.