Innovatief online wijn concept te koop aangeboden
Webwinkels, Advertentie medium/affliate platform, Online applicaties (ASP diensten, Apps)
Zeer innovatief concept dat op een buitengewoon sympathieke manier de voorkeur van wijndrinkers in kaart brengt en hiermee ook wijnen voorziet van reviews. Deze informatie biedt mogelijkheden om wijn te verkopen aan de doelgroep of de informatie met partners te delen voor alternatieve verdienmodellen
-
Consumenten - particulieren, Bedrijven
Het concept kan zelf worden besteld of (particulier of zakelijk) cadeau gegeven. En is relevant voor leken, gemiddelde wijnliefhebbers en echte kenners. Het verdienmodel van wijn-verkopen sluit het beste aan bij de gemiddelde wijnliefhebber
Dit bedrijf staat te koop in verband met:
de oprichters zijn redelijk jong en uitgewaaid over andere startups over de wereld
Indicatieve omzet € 70.000
Dit bedrijf staat te koop met een indicatieve overnamesom van:
€ 49.000
Dit bedrijf is te koop en geschikt voor:
- add_circle Financiële koper - optimaliseert het bedrijf in huidige vorm
- add_circle Strategische koper - voegt het bedrijf samen met een ander bedrijf
- add_circle MBI kandidaat - koopt zich stapsgewijs in
- add_circle Investeerder
Innovatief online wijn concept te koop aangeboden
Dit platform is gebaseerd op een succesvolle buitenlandse tegenhanger. Via een niet nader te noemen methode worden de wijnvoorkeuren van wijnliefhebbers vastgelegd. Dit biedt een schat aan marketingdata waarmee enerzijds wijn kan worden verkocht aan deze doelgroep en anderzijds data over de wijnen beschikbaar komt voor bijvoorbeeld leveranciers.
Het platform en concept zijn zeer professioneel neergezet en is al langer operationeel op meer dan 500 gebruikers. Dit levert al een schat aan marktinformatie, klantsegmenten en profielen en testresultaten op. Het huidige team werkt samen met een wijnimporteur voor de wijnlevering. Maar dit is onvoldoende margerijk/heeft een te hoge inkoopprijs. Een kandidaat met de juiste (inkoop) kanalen kan dit verdienmodel wel verder ontwikkelen.
De marketing data kan uiteraard ook worden gebruikt voor samenwerkingen en verdienmodellen met andere partijen. Dat verdienmodel is nog niet ontwikkeld. Kortom, het is een professioneel neergezet bedrijf maar het huidige team is onvoldoende in staat dit te combineren met een verdienmodel. Men is ook niet bereid nog grotere aanloopverliezen te leiden. Op..