Benelux distributeur in internationaal toonaangevend biologisch cosmeticamerk ter overname
Internationaal al een succesformule met eigen winkels. In Nederland nog te ontwikkelen
Algemeen
Complete biologische cosmeticalijn van een internationaal toonaangevend merk. Dit merk heeft in het buitenland zelfs volledig eigen winkels
De verkoop vindt nu plaats via twee eigen webshops, via andere webshops en enkele schoonheidssalons
Consumenten - particulieren, Bedrijven
Het product wordt vooral afgenomen door mensen met een overgevoelige huid of allergie of mensen die uit principe biologische producten gebruiken. Op dit moment komen maandelijks zo'n 2500 bezoekers via de eigen webshop binnen
Details
Dit bedrijf staat te koop in verband met:
het ondernemersechtpaar heeft beide een andere activiteit waar hun werkelijke passie ligt
Indicatieve omzet
€ 50.000
Indicatieve overnameprijs
65.000
- add_circle Financiële koper - optimaliseert het bedrijf in huidige vorm
- add_circle Strategische koper - voegt het bedrijf samen met een ander bedrijf
- add_circle Investeerder
Extra informatie
Dit ondernemers echtpaar heeft vanuit hun verleden een zeer sterke affiniteit en deskundigheid met cosmetica. Ze hebben jaren geleden de exclusieve import naar de Benelux verworven van het merk dat toonaangevend is op het gebied van biologische cosmetica. Maar gaandeweg is hun focus verandert naar andere activiteiten. Hierdoor krijgt het merk commercieel gezien te weinig aandacht. Er wordt wel verkocht via eigen webshops, een aantal externe webshops en wat schoonheidssalons.
Maar dit staat niet in verhouding met de werkelijke potentie. Internationaal heeft het merk zelfs eigen winkels waar het zeer brede assortiment wordt verkocht. Dit biedt de overnamekandidaat tal van groeimogelijkheden. Van de opzetten van eigen winkels tot het uitbreiden van de distributiekanalen. Dit vergt uiteraard een financiële investering en een over historische/logistieke investering.
Anderzijds lijkt het merk zich ook voor niche doelgroep; mensen met een allergie of die uit principe biologische producten gebruiken. Deze gebruikers besteden jaarlijks zo'n € 700 aan het merk. Het is dus ook mogelijk om via (sociale) media deze doelgroep te bedienen vanuit een kleinschaliger bedrijf.
De eigenaa..