Kleinschalig telecombedrijf te koop aangeboden in Drenthe met 60+ MKB klanten voor installatie en onderhoud

Kleinschalig telecombedrijf te koop aangeboden in Drenthe met 60+ MKB klanten voor installatie en onderhoud

Eigenaar blijft bij voorkeur aan via een flexibele te overleggen constructie eventueel te starten via een samenwerking

Sorry, u kunt niet meer reageren Dit bedrijf is verkocht en/of niet meer beschikbaar

Details

Indicatie dit jaar
Omzet:
€ 150.000
Kosten (% van omzet)
80%
Indicatie vorig jaar
Omzet:
Vertrouwelijk, volgt later
Kosten (% van omzet)
-%
Indicatie 2 jaar terug
Omzet:
Vertrouwelijk, volgt later
Kosten (% van omzet)
-%
Indicatieve overnameprijs in overleg, ook afhankelijk van een meewerkconstructie
Overnameconstructie(s)
  • Directe betaling
  • Gespreide betaling
  • Gespreide betaling met substantiële instapfee
  • Aandelenruil
  • Een combinatie van bovenstaande
20 % grootste klanten doen 30 % van de omzet.

Feiten

Omzetverdeling naar producten / diensten
  1. Mobiel
  2. Vast
  3. Internet
Bij de overname zijn de volgende zaken inbegrepen:
  • Alleen een klantenbestand en eventueel een leaseauto. Aangezien de ondernemer de voorkeur heeft om mee te blijven werken, kan de lease-auto (bestelbus) mee in de samenwerkingsconstructie

Korte termijn verbeteringen

Dit bedrijf kan 20 procent kosten besparen.

Van de 60 + klanten zijn er 20 klanten die niet heel rendabel zijn. Dat komt door omvang (klein project met weinig marge), aard van de werkzaamheden (relatief veel support t.o.v. project omvang) en omdat het bedrijf in de buurt zit van klanten en de ondernemer dan langs gaat. Dit is niet heel economisch maar historisch zo gegroeid

Via bestaande klanten van dit bedrijf kan de omzet 30 % stijgen

50% van de klanten heeft nog geen IP migratie voor vaste telefonie gehad en men biedt pas sinds kort internet aan

Via nieuwe klanten van dit bedrijf kan de omzet met 100 % stijgen.

Omdat er niets aan acquisitie wordt gedaan

Dit bedrijf kan haar prijzen nog met 15 procent verhogen.

Met name in de support tarieven. Er wordt nu te veel 'gratis support' geleverd. Dit is buitengewoon klantvriendelijk maar kan bedrijfsmatiger