Woonwinkel te koop aangeboden in Brabant gericht op hoog segment binnen- en buitenverlichting
Uniek assortiment waar klant vanuit heel Nederland voor komen
Algemeen
Binnen- en buitenverlichting in het hogere segment. Deels A-merken en deels eigen merk (zelf ontworpen modellen). De minimale orderwaarde is zo'n 250 euro en deze loopt op tot enkele duizenden euro's. Dit betekent dat het product adviesgevoelig is, maar ook dat met weinig klanten een mooie omzet gerealiseerd kan worden. Daarnaast worden ook schakelmateriaal en terrasverwarmers verkocht.
Er wordt met een ZZP-er samengewerkt voor de montage bij klanten op locatie. Zo'n 20% van de klanten maakt gebruik van deze diensten.
Consumenten - particulieren, Bedrijven
80% particulieren uit heel Nederland en België die het assortiment online kunnen bekijken en dan naar de showroom komen omdat het toch een behoorlijke investering is. Daarnaast ook stylisten, hoveniers en architecten die hun klanten meenemen naar deze winkel. Zo'n 20% business to business, oa horeca.
Details
Deze woonwinkel staat te koop in verband met:
andere ambities
Indicatieve omzet
€ 300.000
Indicatieve overnameprijs
-
- add_circle Financiële koper - optimaliseert het bedrijf in huidige vorm
- add_circle Strategische koper - voegt het bedrijf samen met een ander bedrijf
- add_circle Investeerder
Extra informatie
Deze woonwinkel in binnen- en buitenverlichting is een begrip in het hogere segment. Klanten komen uit heel Nederland en België. Vaak ook na een bezoek aan de website omdat hier een uitgebreid assortiment op staat. Maar klanten worden ook vaak doorverwezen door hoveniers, architecten en stylisten.
De ondernemer werkt met beperkte openingstijden of op afspraak. Hierdoor is het mogelijk veel tijd te besteden aan bijvoorbeeld de online en sociale media marketing. Maar hier heeft hij zelf geen kennis van of interesse in. Maar voor een kandidaat met deze kennis en passie is dit een mooie springplak.
Het huurpand van 1000m2 wordt deels verhuurd aan twee andere woonwinkels. Dit scheelt niet alleen huur, het levert ook veel traffic op. Mede door de goede sociale mediastrategie van 1 van beide ondernemers. Naast online commerciëler werken en verruimde openingstijden, is ook het verbreden van het assortiment een overweging.
Voor montage wordt gebruik gemaakt van een ZZP-er. Deze is zo'n 20 uur per week actief. Hiermee is de winkel ook heel geschikt voor bijvoorbeeld een echtpaar/duo. Waarvan de ene persoon de showroom doet en de andere de montage. Hier is nu al genoeg verdiencap..