Eigentijdse groente-, maaltijd- en delicatessenwinkel te koop aangeboden in Midden Nederland
Gelegen op een horecaplein en in bezit van een (niet-gebruikte) horeca bestemming met terrasmogelijkheid
Sterke punten
Deze maaltijd- en delicatessenwinkel heeft een uitstekende concurrentiepositie
Het is de enige groentewinkel in de directe omgeving (wel twee supermarkten aanwezig maar die hebben een versterkende werking ). Daarnaast heeft de vestigingsplaats een regiofunctie omdat in de kleine omliggende plaatsen geen vergelijkbare aanbieders meer zijn
Wij kunnen goed verkopen
De winkel combineert zelfbediening met persoonlijk advies. De gemiddelde besteding ligt rond de € 10. Dat lijkt laag maar komt door het grote aantal passanten dat komt voor bijvoorbeeld een sapje of doosje noten. In de praktijk zijn er ook veel klanten met relatief grote bestellingen
Deze maaltijd- en delicatessenwinkel "draait" zonder ondernemer
Een andere ondernemer kan deze veelzijdige winkel ook prima runnen. Waarbij het zelfs mogelijk is meer eigen productie te doen (en minder in te kopen). Hierbij is het ook mogelijk om de productieruimte uit te breiden
Deze maaltijd- en delicatessenwinkel is strak georganiseerd
Maaltijden worden ingekocht bij hoogwaardige leveranciers en alle andere producten worden zelf gemaakt
Deze maaltijd- en delicatessenwinkel is als organisatie "lean & mean"
Geen personeel, een boekhoudkundig afgeschreven inventaris, een relatief goedkoop huurpand en beperkte dagverse voorraad
Deze maaltijd- en delicatessenwinkel is qua investeringen "up-to-date"
Hoewel de winkel bijna 10 jaar oud is, is deze instapklaar en vereist geen directe investeringen
Deze maaltijd- en delicatessenwinkel is redelijk "onafhankelijk" van leveranciers
Er wordt bij een breed netwerk van leveranciers ingekocht zonder verplichtingen
De winkel is gelegen op een horecaplein en heeft ook een horeca vergunning maar deze wordt nog niet gebruikt
Verbeterpunten
Marketing is onderbelicht bij deze maaltijd- en delicatessenwinkel
Er wordt wel een actief Facebookbeleid gevoerd (gratis posts) maar verder wordt niet geïnvesteerd in marketing