Kleinschalig sportkledingmerk te koop aangeboden gericht op sportende zwangere vrouwen (groeimarkt)
Groothandel in sport- en recreatie artikelen, Groothandel in textiel (algemeen), Handelsonderneming
Sportkleding voor zwangere vrouwen die redelijk fanatiek (en lang) blijven doorsporten. De collectie bestaat uit zo'n 15 items (broeken en shirts) en zijn zeer functioneel ontworpen qua pasvorm om de buik. Ook slim niet doorschijnend stofgebruik. Om het visueel aantrekkelijk te maken wordt net eenvoudig te wijzigen inzetstukken gewerkt. Deze zijn heel flexibel aan te passen naar de gelde modetrends
De broeken/leggings zijn ook prima als casual kleding te dragen
Consumenten - particulieren
Zwangere vrouwen die fanatiek blijven sporten. Maar ook vrouwen met een grotere buikomvang. Het product ziet er niet uit als een 'traditioneel zwangerschaps product'. Het betreft ene groeimarkt omdat 1op de 2 vrouwen blijft sporten tijdens de zwangerschap
Dit sportkledingmerk staat te koop in verband met:
de eigenaresse doet dit naast haar fulltime baan en dat is niet te combineren
Indicatieve omzet Vertrouwelijk, volgt later
Het sportkledingmerk staat te koop met een indicatieve overnamesom van:
< 20.000 euro
Het sportkledingmerk is te koop en geschikt voor:
- add_circle Financiële koper - optimaliseert het bedrijf in huidige vorm
- add_circle Strategische koper - voegt het bedrijf samen met een ander bedrijf
Dit assortiment is zeer zorgvuldig ontwikkeld op basis van praktijk-ervaringen van een ervaren sportcoach. Het wordt extern in NL geproduceerd in kleine oplages met een snelle levertijd. De verkoop vindt plaats via de eigen webshop en Bol.com. Maar de marketing staat op een laag pitje. terwijl de markt een groeimarkt is. 1 op de 2 zwangere vrouwen blijft tegenwoordig sporten.
De eigenaar heeft dit bedrijf naast een andere activiteit en besteedt er te weinig aandacht aan. Een overnamekandidaat kan meerdere speerpunten hebben:
1) Meer online en sociale media communicatie
2) Meer verkooppunten aansluiten (webshops, winkels en sportscholen)
3) Het product ook aan andere doelgroepen aanbieden
De voorraad is laag met zo'n 2.000 euro en de webshop niet hypermodern. De eigenaresse kan wel zorgen voor een nette overdracht of zelfs in overleg blijven samenwerken