Elektronica webshop te koop aangeboden gespecialiseerd in TV's met een groeiende omzet van € 1.000.000
Verkoopt producten van A merken. Relatief weinig voorraad en beperkte logistiek
Sterke punten
Deze webwinkel heeft een uitstekende concurrentiepositie
De propositie van (nieuwe) oudere modellen spreekt een specifieke doelgroep aan. Door die lagere prijzen is de propositie juist interessant voor online verkoop. De webshop heeft een bovengemiddelde score op TrustPilot o.b.v. 350+ reviews
Deze webwinkel investeert actief in marketing
Het betreft een uniek gestylde webshop met eigen identiteit. Men verkoopt via de bekende online kanalen waaronder Google Shopping. Er is een geoptimaliseerd marketing systeem voor de beste online marketing resultaten met behulp van artificial intelligence. Er zijn 100+ marketing email templates; 100.000+ e-mailadressen in bestand, geautomatiseerd Google Ads account d.m.v. Adscale koppeling en marketing cijfers. Dankzij een nummer 1 positie op Google een groot organisch bereik voor een groot aantal artikelen. Er is ook een Facebook account met groot organisch bereik en meer dan 35.000 likes.
Deze webwinkel "draait" zonder ondernemer
Het technische beheer en beheer van de marketing campagnes zijn uitbesteed aan specialisten die zorgen voor het best mogelijke rendement.
Deze webwinkel is strak georganiseerd
Zowel aan de inkoopkant, uitbestede logistiek en het goed doormeten van marketingcampagnes.
Deze webwinkel is als organisatie "lean & mean"
Nauwelijks voorraad en geen eigen logistiek
Deze webwinkel is qua investeringen "up-to-date"
Netjes ingericht en onderhouden WooCcommerce platform.
Deze webwinkel is redelijk "onafhankelijk" van leveranciers
Er wordt via meerdere internationale kanalen ingekocht. Dit betreft overwegend A-merken.
Deze webwinkel maakt handig gebruik van technologie
Veel processen zijn geautomatiseerd en kunnen zelfs nog verder worden geautomatiseerd. Het inladen van nieuwe producten en de inkoop is nu deels geautomatiseerd. Dit kan desgewenst volledig geautomatiseerd worden. De opzet hiervoor is klaar. Ook de klantenservice is geautomatiseerd, incl. database meest gestelde vragen.
De mogelijkheid waarbij klanten achteraf of gespreid betalen (dit is uitbesteed).
Er zijn inkoopaccounts bij 2 grote leveranciers en 1% kickback bij de 2e grootste leveranciers.