Single product elektronica/domotica webshop te koop aangeboden

Single product elektronica/domotica webshop te koop aangeboden

2.550.000 euro omzet door eigen merk en import

Algemeen

Referentie:
BOSN21MJF03J
Branche:
Internet- en online bedrijven
Soort bedrijf:
Webwinkels
Land:
Nederland
Regio:
Zuid Holland
Medewerkers:
Geen
% tijdelijk contract:
-
Bedrijf bestaat:
Langer dan 3 jaar
Levert:

Elektronica product voor home en living (domotica) waarvan momenteel 1 grote speler is. Deze is duur en heeft een abonnement structuur. Deze webwinkel heeft een eigen merk product ontwikkeld met dezelfde functionaliteit maar veel goedkoper en zonder vaste kosten. Dit is qua online verkoop zeer succesvol. De gemiddelde orderwaarde is 110 euro

Diensten:

Het product is selfservice en behoeft zeer beperkte klantenservice

Doelgroep(en):

Consumenten - particulieren

Maandelijks zo'n 800 bestellingen voornamelijk vanuit NL

Details

Deze webshop staat te koop in verband met:
andere ambities Indicatieve omzet € 1.500.000 Indicatieve overnameprijs In overleg en afhankelijk van constructie.

Gewenste kopers
  1. add_circle Financiële koper - optimaliseert het bedrijf in huidige vorm
  2. add_circle Strategische koper - voegt het bedrijf samen met een ander bedrijf
  3. add_circle Investeerder
  4. add_circle Opkoper - optimaliseert het bedrijf om door te verkopen

Extra informatie

Deze webshop heeft een eigen merk (home en domotica) product aangepast naar de NL markt. Naast een eigen merk en aanpassingen voor de NL markt heeft hij het product laten aansluiten op een gratis generieke app. Daardoor betalen klanten geen abonnementskosten. Dat werk uitstekend via o.a. Google shopping. Hiermee groeit de onderneming hard door online verkoop.

Want de markt groeit snel en er is 1 grote concurrerende speler actief. Deze concurrent levert een veel duurder product met doorlopende abonnementskosten (via een eigen app). De strategie van de eigenaar is simpel en doeltreffend: een gelijkwaardig product leveren, goedkoper en zonder abonnementskosten.

De winstgevendheid kan nog veel hoger door voorraadhoudend te worden en de cost of acquisition (nu 20%) te verlagen. Het volume kan veel hoger door ook andere online marketing kanalen en verkoop in andere landen.

Maar de huidige ondernemer heeft meerdere bedrijven en is niet het type voor de scale-up fase.

Lees verder