Adviesgevoelige (medische) online handelsonderneming met webshop te koop aangeboden in een niche
175K omzet - 90% organisch verkeer - 10% conversie(!) - uitbreidbaar naar verkoopplatformen, SEA, social en persoonlijke verkoop
Algemeen
Specifieke medische producten die worden aangemeten en geleverd via de zorgverzekeraar. Maar mensen gebruiken deze intensief en bestellen via deze webshop (goedkoper) extra bij.
Door het extreme aantal (merken, typen, maten kleuren en modellen) liggen producten niet op voorraad. Er zijn meer dan 10.000 verschillende soorten waarvan de fabrikant soms zelfs pas produceert op bestelling. Dit vraagt een zorgvuldig proces van advies, afstemming en bestellen. Klanten weten exact welk product ze nodig hebben (is ze aangemeten door een expert). Maar door het hoge aantal producten vraagt dit soms afstemming. Omdat het medische producten zijn, op de huid gedragen, kan men niet zomaar retourneren
Consumenten - particulieren, Bedrijven, Non-profit instellingen
Voornamelijk consumenten die extra hulpmiddelen bijbestellen nadat ze zijn aangemeten en verstrekt door de zorgverzekeraar. Maar ook zorginstellingen en aanmeters die voor klanten bestellen
Details
Deze webshop staat te koop in verband met:
de eigenaar heeft een tweede handelsonderneming die hij wil voortzetten
Indicatieve omzet
€ 175.000
Indicatieve overnameprijs
In overleg
- add_circle Financiële koper - optimaliseert het bedrijf in huidige vorm
- add_circle Strategische koper - voegt het bedrijf samen met een ander bedrijf
Extra informatie
Bijzondere niche markt omdat klanten via de zorgverzekeraar dit product krijgen aangemeten en vaak door de aanmeter geleverd. Veel gebruikers willen extra bijbestellen en vinden dan deze webshop. Maar ook de aanmeters gaan de webshop steeds beter vinden door goed prijzen en vooral goede service.
Want op een aantal hardlopers na, worden alle producten na bestelling bij de fabriek besteld. Deze produceert soms pas na bestelling. Dit komt door het enorm gevarieerde assortiment met zoveel mogelijk maten, kleuren en specificaties dat zelfs de fabriek het niet op voorraad heeft.
Hierin zit de dynamiek van de webshop. Want klanten weten exact welk product ze zoeken (eerste paar is aangemeten). Maar bestellingen moeten dus gecontroleerd worden (soms via een telefoontje) om zeer zeker van te zijn dat het juiste product besteld is. Omdat het product een medisch op de huid gedragen product is, is retourneren heel lastig. Deze service moet je goed organiseren. Er zijn dus ook veel herhaalaankopen mogelijk. En er is een (margerijk) eigen merk product waar klanten naar kunnen overstappen.
Op dit moment komt 90% van de omzet via SEO binnen en zelfs dit kan worden geoptimaliseerd. Maar v..