Investeerder gezocht voor een (onderscheidend en duurzaam) jeansmerk met eigen webshop
Uniek design voor specifieke (social media waardige doelgroep - ook internationaal op te schalen - duurzame productie
Algemeen
Zelf ontwikkelde jeans voor mannen in een specifieke (en grote) doelgroep. Na een succesvolle start zijn er enkele productvarianten toegevoegd aan het assortiment. Mannen kopen vaak meerdere Jeans van het merk.
De jeans worden extern in Europa (en zeer duurzaam) geproduceerd. De jeans zitten in het in midden/hoog segment met een (online) verkoopprijs ligt boven de 120 euro.
Consumenten - particulieren
Mannen in een grote niche. Maar dit kan eenvoudig worden uitgebreid naar alle mannen. Mannen kopen het product nu in de eigen webshop. En bestellen na hun eerste paar vaak bij
Details
Dit jeansmerk staat te koop in verband met:
de eigenaar zoekt een investeerder of partner om het jeansmerk mee op te schalen
Indicatieve omzet
€ 100.000
Indicatieve overnameprijs
In overleg. In fase 1 is ongeveer 150.000 euro nodig
- add_circle Financiële koper - optimaliseert het bedrijf in huidige vorm
- add_circle Strategische koper - voegt het bedrijf samen met een ander bedrijf
- add_circle Investeerder
- add_circle MBI kandidaat - koopt zich stapsgewijs in
Extra informatie
Deze ondernemer heeft een sterk trackrecord in de fashion branche. Hij heeft een jeanslijn ontwikkeld en de eerste 100K online verkoop gerealiseerd. Hiermee is de potentie van het concept bewezen.
Het bedrijf heeft kenmerken van een Mr Marvis, Bamboo basics en vergelijkbare online concepten die een 'standaard product voor mannen' in een herkenbare vorm gieten en online verkopen. Hiermee ontstaat er een lange termijn binding met een doelgroep die een lange termijn klantwaarde heeft door meer en vaker terug te komen en te bestellen.
De ondernemer heeft ervoor gekozen om te starten in een specifieke (wel grote doelgroep) maar de lijn is relevant voor alle mannen. Het is ee online concept dus men zoekt vooral een investeerder /partner met fashion ecommerce kennis. Uiteraard is het verhogen van de klantwaarde en het toevoegen van andere fashion items een logische stap. Het concept is op termijn goed uit te rollen naar andere landen in Europa. Maar voor de volgende fase is NL nog groot genoeg.
De huidige eigenaar is op zoek naar een investeerder/partner die de volgende groeifase kan ondersteunen. Er ligt een businessplan waarvoor zo'n 150.000 euro nodig is.