Toonaangevend kinder- en damesmodemerk te koop aangeboden (verkoop via 150 winkels en eigen webshop)

Toonaangevend kinder- en damesmodemerk te koop aangeboden (verkoop via 150 winkels en eigen webshop)

400K omzet via eigen webshop en online platformen - aantal winkels in NL en internationaal kan worden verhoogd

Algemeen

Referentie:
BOSN22WLK40X
Branche:
Groothandel
Soort bedrijf:
Groothandel in textiel (algemeen), Handelsonderneming, Overige groothandel
Land:
Nederland
Regio:
Noord Holland
Medewerkers:
5-10
% tijdelijk contract:
-
Bedrijf bestaat:
Langer dan 10 jaar
Levert:

Meisjes- en damesmode van een eigen merk dat in midden en hoger segment winkels ligt. Per hoofdcollectie (2x per jaar) zo'n 100 items voor de damescollectie en 40 items voor de kindercollectie. Ook 2x keer per jaar voor de tussencollectie zo'n 40 items. Duurzaamheid begint een steeds belangrijker aspect te worden.

Diensten:

Er is ook een webshop waar direct aan consumenten wordt verkocht (ook via alle platformen zoals Bol, Amazon)

Doelgroep(en):

Consumenten - particulieren, Bedrijven

Dames vanaf 30 jaar (met hun dochters) en in Nederland zo'n 150 winkels in Nederland en België in het midden en hoger segment

Details

Deze damesmodemerk staat te koop in verband met:
de ondernemer heeft meerdere activiteiten en kan het (online en internationaal) opschalen hier niet mee combineren Indicatieve omzet € 1.500.000 Indicatieve overnameprijs In overleg

Gewenste kopers
  1. add_circle Financiële koper - optimaliseert het bedrijf in huidige vorm
  2. add_circle Strategische koper - voegt het bedrijf samen met een ander bedrijf
  3. add_circle Investeerder

Extra informatie

Dit merk bestaat al lang en heeft zich naast een dameslijn (voor 30 plus dames) ook uitgebreid met een meisjes/kinderlijn. Pre-corona was de omzet 2 mio euro en men groeit daar momenteel weer naar toe. De B2B omzet (75% van de omzet) komt via retailers. De (25%) B2C omzet komt uit marketplaces en online en de webshop. Dit jaar zal de omzet weer rond de 1,5 mio euro liggen.

Tijdens corona is het winkelbestand kritisch bekeken en zijn er zo'n 150 goede winkels momenteel klant en bestaan uit twee segmenten:
1) hoog segment winkels die dit merk gebruiken om toegankelijker te worden.
2) middensegment winkels die een hoger gepositioneerd product willen toevoegen.

De webshop is gegroeid naar 400K en werkt via Bol, Amazom, Zalando.

Online kan men internationaal groeien en uitbreiden met 'online only producten' zoals accessoires. Qua winkels kan men in NL uitbreiden (lijst met 500 potentiele winkels beschikbaar en win-back klanten benaderen). Ook winkels in andere landen benaderen, eventueel via agenten is een logische groeistrategie. Duitsland is een logische vervolgstap. Qua ICT en assortiment is met klaar om te schalen.

Het pand is een huurpand en heeft een kortlopend hu..

Lees verder