Bijzondere innovatieve wijnwinkel te koop aangeboden in Utrecht met webshop voor minder dan €100k
Uniek concept met klantdata, ICT ondersteuningen en door te vertalen online en naar meer locaties
Algemeen
Bijzonder (digitaal) concept om klanten de juiste soort wijn te adviseren/laten kiezen. Prijzen liggen tussen de 6 en 30 euro met uitschieters naar boven!
Er is ook een webshop waarin de keuze wordt ondersteund en er zijn proeverijen
Consumenten - particulieren, Bedrijven
Naast inwoners van de de vestigingsplaats en omliggende plaatsen ook landelijk klanten voor de webwinkel. Bedrijven worden nog maar mondjesmaat bediend. Er zijn wel vaste horeca-klanten. 65% van de klanten is al langer dan 5 jaar klant. Ruimte voor online en offline groei
Details
Deze wijnwinkel staat te koop in verband met:
leeftijd
Indicatieve omzet
€ 400.000
Indicatieve overnameprijs
150.000-200.000 euro
- add_circle Financiële koper - optimaliseert het bedrijf in huidige vorm
- add_circle Strategische koper - voegt het bedrijf samen met een ander bedrijf
Extra informatie
Deze wijnwinkel mag met recht 3.0 worden genoemd. Men werkt met ICT tools en data om de behoefte van de klant te identificeren en vast te leggen. 65% van de klanten is al langer dan 6 jaar klant. 40% van de wijnen zijn uniek, 60% meer mainstream.
De webshop doet 11% van de omzet maar kan nog sterk groeien door meer social media gebruik en online marketing. Horeca doet 17% van de omzet en kan ook groeien voor meer focus. Bedrijven worden nog nauwelijks actief benaderd.
Het concept is goed naar een tweede of meer locaties te vertalen. Door het gebruik van data kan men met een relatief lage voorraad, hoge omloopsnelheid en snelle levertijden vanuit de leveranciers een zeer efficiënt en rendabel model hanteren.
Er is een goede bedrijfsleider in de winkel maar het ontbreekt wel aan online kennis en een actieve klantbenadering buiten de winkel. Het huurpand is 150m2 en is geschikt voor proeverijen.