Wensen
Hierbij valt te denken aan interieur, beauty. lifestyle met ecologisch of sterk design concept. Een eigen productiefaciliteit is bespreekbaar. De overnamekandidaat heeft qua productaanbod van de webshop brede interesse. Qua levensfase is er interesse in fase 1) de webwinkel is gereed maar er is geen of een minimale omzet, fase 2) er is nog te weinig omzet om fulltime aan te werken of fase 3) er is net genoeg omzet voor het salaris van 1 persoon. De webshop is voorraadhoudend of gebaseerd op dropshipment. De groeikansen van de webshop liggen op het gebied van zoekmachine optimalisatie, sociale media, free publicity en persoonlijke verkoop toevoegen. De webshop heeft minimaal 10.000 bezoekers per maand. De overnamekandidaat beschikt over de nodige internetkennis want hij/zij heeft gewerkt/werkt op een online marketing bureau. De gemiddelde transactiewaarde van de webshop ligt > 50 euro. De onderneming heeft bij voorkeur een b-b of b-c doelgroep. De onderneming is vooral actief in nederland of benelux. Naast online verkoop is er interesse in aanvullende toegevoegde waarde in de vorm van persoonlijk aankoopadvies of implementatie/installatie. De overnamekandidaat ziet door de overname vooral synergie met zijn eigen activiteiten o.h.g.v. ervaring in collectioneren en inkopen. eventueel uit te breiden met offline verkoop via bestaande retail.. Extra opmerking: kandidaat wil het na de overname en overdracht alleen kunnen runnen (in eerste instantie). als er eigen productie bij is, is de inwerkperiode en overdracht door de huidige eigenaar zeer wenselijk..
De oude eigenaar draagt alleen netjes over en verdwijnt.
Branche: Internet- en online bedrijven
Soort bedrijf: Webwinkel