Een webshop verkopen? Hoe werkt een waardebepaling
Webshops zijn vaak jonge en sterk groeiende bedrijven of hebben veel groeipotentie. Dan werken de traditionele waarderingsmethodes niet even goed.
Wat bepaalt de waarde van een webshop?
Ten eerste zijn er de fysiek aanwezige spullen:
- Voorraad
- De webshop zelf (basic of zeer geavanceerd).
- Stellingen, labelprinters en andere inventaris
Maar de werkelijke complexiteit zit in de rest; de omzet, klanten(bestand), zoekmachine posities, ingerichte campagnes, potentie enzovoorts. Hoe waardeer je dat? Veel data is te halen uit Google Analytics en Searchconsole. Maar dan moet je daar verstand van hebben.
Toch hebben we een vuistregel ontwikkels in de praktijk. Hiermee bepalen we:
- Wat het minimale en te verwachten openingsbod van een koper is
- Wat het maximale bod van de perfecte koper is.
We zitten er niet vaak en niet ver naast. Neem contact op voor meer informatie: 0900 - 994 994 9 (of buitenkantoortijd 06-468 48 170) of welkom@bedrijfsovernameregister.nl