Bedrijven in de stille verkoop

Zelfstandige opticien (optiekzaak) te koop aangeboden

"De enige opticien in een dorp van +/- 6000 inwoners met trouwe klanten"

Reageren niet mogelijkTerug naar zoekenMeer bedrijven te koop in Detailhandel Non-Food
0% advertenties 0% aquisitie 0% bijbedoelingen

Redenen om dit bedrijf te kopen

  • Deze opticien beschikt over waardevolle:
    • Contracten met leveranciers
    • Deze opticien heeft de voordelen van een inkoopcombinatie zonder contractuele verplichtingen
  • Deze opticien heeft het volgende aantal sterke merknamen in eigendom: 1
  • Deze opticien heeft unieke productie- / ontwikkel capaciteiten:
    • Het ervaren team van (gediplomeerde) medewerkers levert hoogwaardig advies op niveau en uitstekende service. Dit vormt de basis voor een trouw klantenbestand.
  • Deze opticien heeft een vaste inkomstenstroom:
    • Trouw klantengroep die voorpspelbaar (oogmetingen, controles, service en vervanging) terugkomt.
  • Deze opticien beschikt voor lange termijn over een uniek pand / locatie:
    Het pand is in eigendom maar niet te koop, wel te huur. Het pand is 200M2 waarvan 100m2 verkoopvloer oppervlak. Het pand is netjes onderhouden
  • Het is logisch dat er een synergie ontstaat als onze opticien samen gaat met een...
    • Concurrent
    • Een keten of filiaal bedrijf dat in de regio wil uitbreiden met een stabiele opticien. Een andere zelfstandige opticien met meerdere zaken.
  • Nog niet eerder genoemde kansen:
    • Er wordt nog niets gedaan op het gebied van optometrie. Hier ligt wel potentie maar de huidige ondernemer heeft niet meer de leeftijd dit op te starten
    • Ooglaseren wordt nog niet actief gepromoot. Er is nog geen samenwerkingsverband net een laserkliniek. De huidige ondernemer heeft niet meer ambitie dit op te starten.
    • Er zijn nog geen activiteiten op het gebied van hoortoestellen. De huidige ondernemer heeft niet meer ambitie dit op te starten.
  • Gerichter met bestaande klanten werken zou uw omzet met 5% kunnen verhogen.
    Toelichting: Alle activiteiten gaan op basis van relatie en er is weinig proactieve marketing om winkelbezoek te verhogen