Bedrijven in de stille verkoop

Cosmeticamerk te koop aangeboden verkrijgbaar in 80 winkels

"90% van de klanten gebruikt het product vaker dan ťťn keer door goede klantervaring"

Reageren niet mogelijkTerug naar zoekenMeer bedrijven te koop in Groothandel
0% advertenties 0% aquisitie 0% bijbedoelingen

Redenen om dit bedrijf te kopen

  • Dit cosmeticamerk beschikt over waardevolle:
    • Zelf ontwikkelde formule die dankzij bijzondere oliŽn en zeer hoge kwaliteit garandeert. Hierdoor gebruikt 90% van de klanten het product vaker
  • Dit cosmeticamerk heeft het volgende aantal sterke merknamen in eigendom: 1
  • Aantal verkooppunten: 80
    Toelichting: Op dit moment wordt het product in 80 winkels (de betere drogisterijen) verkocht. Er is recent een samenwerking aangegaan met een distributeur dus het aantal winkels zal stijgen
  • Dit cosmeticamerk beschikt over unieke producten / diensten die:
    • In het huidige drogisterij kan is dit het topsegmentproduct. Idealiter komt het ook in de parfumerie. Je kan het zich qua kwaliteit meten met het topsegment tegen lagere prijs
  • Dit cosmeticamerk heeft unieke productie- / ontwikkel capaciteiten:
    • Alle productie is uitbesteed, distributie in Nederland is deels uitbesteed en er wordt met freelancers samengewerkt op deelgebieden
  • Dit cosmeticamerk beschikt voor lange termijn over een uniek pand / locatie:
    Er is een bedrijfspand van 150 m≤. Maar dit wil niet behouden te worden
  • Dit cosmeticamerk heeft interessante verkoop en of distributie rechten:
    Uniek: ja
    Het merk en receptuur is een eigendom en kan wereldwijd verkocht worden
  • Het is logisch dat er een synergie ontstaat als ons cosmeticamerk samen gaat met een...
    • Een ondernemer of onderneming die voor (inter)nationale distributie kan zorgen
  • Een reorganisatie / verandertraject zal het bedrijf goed doen. Hierbij zou de nadruk dan moeten liggen op:
    • Een merk als deze heeft zich op het gebied van kwaliteit al bewezen. Maar het vergroten van de distributiekanalen is noodzakelijk. Dit betekent lagere marges en hogere volume.
  • Er zijn reeds hoge toetredingsdrempels genomen zoals:
    • Belangrijke aanvangsinvesteringen
    • Er heeft een jarenlange productontwikkeling in winkeltest ten grondslag gelegen aan het succes van vandaag. Dit is niet eenvoudig te kopiŽren.
  • Nog niet eerder genoemde kansen:
    • De eigenaar is flexibel in de financiŽle en operationele constructie bij een overname
  • Dit cosmeticamerk kan probleemloos nog 15% extra kosten besparen.
    Toelichting: Nu wordt een relatief lage volumes ingekocht. De inkoopprijs en daarmee de marge kan veel scherper
  • Gerichter met bestaande klanten werken zou uw omzet met 25% kunnen verhogen.
    Toelichting: Klanten komen na gebruik terug voor het product. Maar dit is op basis van kwaliteit. Hier wordt van marketing niets actief meegedaan
  • Gerichter nieuwe klanten werven verhoogt de omzet waarschijnlijk met 25%.
    Toelichting: Het meest interessant is dit product in iets betere winkels te positioneren (bijvoorbeeld ICI Paris). Qua kwaliteit kan het makkelijk mee tegen veel scherpere prijs
  • Dit cosmeticamerk kan probleemloos de prijzen nog 10% verhogen.