Gespecialiseerd elektrotechnisch service-bedrijf te koop
Unieke markt- en technologie kennis. Topspeler in de markt
Sorry, u kunt niet meer reageren
Dit bedrijf is verkocht en/of niet meer beschikbaar
Kansen
Andere redenen om dit service-bedrijf te kopen
- De gereviseerde voorraad heeft een verkoopwaarde van 1 mio euro (terwijl de overnamesom 300K is). Die zou ook veel actiever via internet en ebay kunnen worden aangeboden.
Dit service-bedrijf beschikt over vaardigheden / kennis / competenties en unieke kennis, software en spare-parts van (voor klanten) kritieke machines. de fabrikant levert maar 5 jaar support. maar machines staan veel langer in het veld.
Dit service-bedrijf is financieel zeer gezond
- Momenteel worden uurtarieven gerekend die 40%(!!!!!!) zijn ten opzichte van de fabrikanten en zelfs dan is het bedrijf rendabel. Logischerwijs worden de tarieven verhoogd voor een veel hogere marge.
Dit service-bedrijf heeft 1 sterke merkna(a)m(en) in eigendom
Dit service-bedrijf heeft interessante verkooprechten. Deze zijn niet exclusief.
Dit service-bedrijf heeft een goed distributienetwerk
- Klussen komen direct binnen maar ook via fabrikanten die dit bedrijf inhuren als 'tweede lijn' voor hun eigen service afdeling.
Dit service-bedrijf heeft een uniek pand / locatie
- Werkplaats (huurpand), 400 m2 twee verdiepingen. Dit hoeft niet perse overgenomen te worden.
Dit service-bedrijf heeft unieke productie-capaciteiten
- Naast een vast eigen team 4-5 externe zzp professionals. In de eigen werkplaats wordt ook veel gereviseerd wat leidt tot unieke spareparts.
Dit service-bedrijf heeft unieke producten / diensten die
- Deze kennis, software, testfaciliteiten zijn nergens in Nederland te vinden of kosten 6 weken levertijd. Zo lang kan een machine niet stil staan
Dit service-bedrijf heeft hoge toetredingsdrempels genomen
- Track record, kennisniveau en unieke voorraad spareparts zijn niet te kopieren
Een veranderingstraject zal dit service-bedrijf goed doen
- De ondernemer is op leeftijd en techneut. Het kan veel commerciëler want de toegevoegde waarde is enorm. Daarnaast moet groei van een kennisorganisatie worden georganiseerd.
Dit service-bedrijf heeft landelijk veel loyale klanten
Binnen 12 maanden is veel groei haalbaar met
- Het probleem is niet meer klanten maar operationeel opschalen. Het bedrijf is zeer kennisintensief dus nieuwe goede medewerkers schaars.