Multishop-omgeving met 2 gezondheidswebshops te koop met online community
300K omzet, toonaangevend in assortiment, veel groeimogelijkheden
Algemeen
De ene webshop heeft 450 innovatieve food producten. De andere webshop heeft 50 non-food producten. Daarnaast is er een community met zo'n 300 zoekmachine geoptimaliseerde artikelen. Dit dient als affiliate platform waarover ongeveer 10% van de omzet binnenkomt (+ 11% via de nieuwsbrief)
-
Consumenten - particulieren
Het betreft een niche markt van bewuste consumenten. 10.000 bezoekers per maand in de shop. Er zijn zo'n 25.000 e-mailadressen voor de nieuwsbrief van de community en zo'n 10.000 adressen van de shop
Details
Deze gezondheids-webshops staat te koop in verband met:
deze eigenaar heeft enkele sterk groeiende bedrijven en daar moet focus in worden gebracht. dit is het enige btc bedrijf en de huidige eigenaar heeft niet de know how op het gebied van crm en direct marketing en online advertising.
Indicatieve omzet
€ 350.000
Indicatieve overnameprijs
100.000
- add_circle Strategische koper - voegt het bedrijf samen met een ander bedrijf
Extra informatie
Multi-webshop te koop met 2 actieve webshops en actieve online community
Deze multi-webshop is in combinatie met de eigen community als sterke affiliatesite een ultieme springplank in een sterk groeiende markt. Het betreft een in Nederland toonaangevende speler, die inmiddels ook zijn eigen, margerijke, merkproduct heeft ontwikkeld. Met een verdere uitbreiding van dit assortiment kan de marge elke maand met procenten verbeteren. En 50.000 verdienpotentieel in 2015 bij een omzet van 285.000 is toch al niet mis.
De omzet komt heel divers over verschillende, deel beïnvloedbare kanalen binnen, waardoor er een stabiele basis is met voldoende risicospreiding: Affiliates 40% (eigen community 10%), organisch (26%), direct (19%), email (11%). De shops hebben meer dan 10.000 bezoekers per maand met een conversie hoger dan 2,75%.
De volgende groeifase betekent doorpakken met het eigen merk om de marge verder te verbeteren. Er wordt op dit moment geen aandacht besteed aan CRM, wat een goede kans is voor de koper omdat het om
gebruiksgoederen gaat met een voorspelbaar gebruik. Daarnaast wordt er nu gebruik gemaakt van SEO, een vast netwerk van affiliates, nieuwsbrieven en social medi..