Kleinschalige handelsonderneming te koop aangeboden gericht op drogisterijen, -reformzaken en stomerijen
Commerciële slagkracht gevraagd voor beperkt assortiment met eigen merken een hoge marges voor de tussenhandel.
Sterke punten
Dit bedrijf heeft een uitstekende concurrentiepositie
Zeer trouwe (wekelijks bestellende) klanten. Daarnaast de enige aanbieder in het huishoudelijke product. Door de eigen merken zijn er geen directe prijsconcurrenten
Wij kunnen goed verkopen
Door goede productkwaliteit en hoge marges voor de tussenhandel zijn dit interessante producten die worden bijbesteld.
Dit bedrijf "draait" zonder ondernemer
De ondernemer werkt door zijn andere activiteiten ongeveer een uur per dag in het bedrijf en dan voornamelijk achter de schermen
Dit bedrijf is strak georganiseerd
Van productie, inkoop en sourcing in Azie en Europa tot de logistieke afhandeling in Nederland
Dit bedrijf is als organisatie "lean & mean"
Geen vast personeel, geen pand ter overname en een beperkte voorraad tussen de 50.000 en 70.000 euro
Dit bedrijf is qua investeringen "up-to-date"
De productontwikkeling (grotendeels van eigen merken) is zeer professioneel. De investeringen zitten vooral aan het opschalen van de commercie
Dit bedrijf maakt handig gebruik van technologie
Met name in de het order-, administratieve- en logistieke proces. Daarnaast zijn er accounts bij Bol.com (volledig geïntegreerd) om direct aan consumenten te leveren
Mede door goede (overdraagbare) connecties in Azië en Europa zijn de inkoopkosten extreem laag en is fiscale optimalisatie mogelijk
Verbeterpunten
Marketing is onderbelicht bij dit bedrijf
Wel qua productontwikkeling en er wordt op zeer beperkte schaal gebeld naar klanten maar dit moet veel actiever worden opgeschaald