Kleinschalige handelsonderneming te koop aangeboden gericht op drogisterijen, -reformzaken en stomerijen

Kleinschalige handelsonderneming te koop aangeboden gericht op drogisterijen, -reformzaken en stomerijen

Commerciële slagkracht gevraagd voor beperkt assortiment met eigen merken een hoge marges voor de tussenhandel.

Sorry, u kunt niet meer reageren Dit bedrijf is verkocht en/of niet meer beschikbaar

Algemeen

Referentie:
BOSN18JYG82L
Branche:
Groothandel
Soort bedrijf:
Handelsonderneming, Overige groothandel
Land:
Nederland
Regio:
Locatie anoniem
Medewerkers:
Geen
% tijdelijk contract:
-
Bedrijf bestaat:
Langer dan 10 jaar
Levert:

Een beperkt maar succesvol assortiment producten geschikt voor drogisterij-, reform en stomerij kanaal. Zo'n 6 product categorien bestaande uit 50 producten

Diensten:

-

Doelgroep(en):

Consumenten - particulieren, Bedrijven

150 actieve klanten bestaande uit groothandels, zelfstandige drogisterijen, - reformzaken en stomerijen. Het merendeel in NL en enkele in België. Er is ook een webshop voor particulieren maar daar wordt niet actief verkocht.

Details

Dit bedrijf staat te koop in verband met:
de ondernemer heeft meerdere bedrijven en wil zijn focus richten op een zeer sterk groeiend bedrijf Indicatieve omzet € 300.000 Indicatieve overnameprijs € 225.000

Gewenste kopers
  1. add_circle Financiële koper - optimaliseert het bedrijf in huidige vorm
  2. add_circle Strategische koper - voegt het bedrijf samen met een ander bedrijf
  3. add_circle Investeerder

Extra informatie

Deze groothandel wordt geleid door een zeer ervaren ondernemer in deze branche. Er is een beperkt assortiment met eigen merk, hardlopende producten. Door zeer slimme inkoop en sourcing zijn de marges hoog waarmee producten interessant zijn voor tussenhandel. Daarnaast betreft het producten met eigen gevestigde merken die door tussenhandel en consumenten bijna automatisch worden bijbesteld.

Hierdoor besteedt de huidige eigenaar maar een uur per dag aan het bedrijf. Er wordt echter niet geïnvesteerd in groei omdat de ondernemer ook andere activiteiten heeft. Dit is zonde gezien de enorme commerciële potentie. De eerste logische stap is het volledige assortiment actiever te promoten onder de bestaande kanalen. De tweede logische stap is het uitbreiden van deze kanalen er zijn nu 750 verkooppunten maar er zijn er 5000 in Nederland. Een derde logische stap is het uitbreiden van het assortiment in kleine stappen. Ook ligt er een compleet draaiboek klaar voor (her)introductie van producten en promotie voor het bedrijf als geheel. Hiervoor liggen enkele producten al kant en klaar inclusief verpakte voorraad. Uiteraard zal de huidige ondernemer zorgdragen voor een nette overdracht en h..

Lees verder