Sterk groeiende internationale groothandel te koop met gepatenteerd biologisch plantenconcept
Omzet 2 miljoen door heel Europa met de marktpotentie van ongeveer 16 miljoen
Sterke punten
Deze internationale groothandel heeft een uitstekende concurrentiepositie
Het betreft een zelf ontwikkeld en gepatenteerd product van jaarlijks bijna 500.000 worden verkocht via vaste afzetkanalen. Het product is zeer visueel zeer onderscheidend en niet tot nauwelijks te kopiëren of commercieel interessante manier
Deze internationale groothandel investeert actief in marketing
Het product wordt onder de merknaam gepromoot met een zeer professionele uitstraling. Daarnaast wordt het product via persoonlijke verkoop in de markt gezet
Wij kunnen goed verkopen
Dit moment wordt gewerkt met 1 verkoper die het (visueel sterke) product onder de aandacht brengt bij nieuwe verkoopkanalen. Het product kost voor de consument tussen de 7 en 70 euro dus is voor een brede doelgroep toegankelijk
Deze internationale groothandel "draait" zonder ondernemer
De huidige eigenaar heeft meerdere bedrijven in is niet fulltime met dit bedrijf bezig
Deze internationale groothandel is strak georganiseerd
Een verantwoordelijke/fairtrade productie in Azië en het eindproduct wordt in Nederland geassembleerd volledig met plant
Deze internationale groothandel is als organisatie "lean & mean"
De rechten van het merk en de productie zijn geen onderdeel van dit bedrijf (kan wel worden overgenomen). Het betreft de assemblage in Nederland met distributie door heel Europa. Er hoeft geen personeel overgenomen te worden en ook het vastgoed is flexibel wel of niet over te nemen.
Deze internationale groothandel is qua investeringen "up-to-date"
Het merk is qua productontwikkeling en presentatiematerialen gereed. Er zijn geen aanvullende investeringen nodig. Mogelijk alleen voor het uitbreiden van de assemblage omdat de marktpotentie nog ongeveer acht keer zo groot is (4 miljoen units per jaar)
Deze internationale groothandel is redelijk "onafhankelijk" van leveranciers
De huidige eigenaar is ook eigenaar van de productielocatie in Azië en de planten kunnen op meerdere locaties worden ingekocht
De ontwikkeling van dit biologische product is niet makkelijk te kopiëren en de marktpositie is al te groot