1300m2 woonwinkel te koop aangeboden op een A1 locatie in bijzondere toeristische stad

1300m2 woonwinkel te koop aangeboden op een A1 locatie in bijzondere toeristische stad

Groeiend met gezonde marges omdat niet de standaard A-merken worden verkocht (die online worden vergeleken)

Sorry, u kunt niet meer reageren Dit bedrijf is verkocht en/of niet meer beschikbaar

Sterke punten

Deze woonwinkel heeft een uitstekende concurrentiepositie

Door de uitstekende ligging in de stad op een toeristische route zonder directe concurrenten (in theorie is IKEA of een cadeauwinkel ook een concurrent maar niet gelijkwaardig in het aanbod). De producten in het midden en hoger segment worden 'onder merknaam van de winkel' verkocht. Hierdoor is er geen online prijsvergelijk mogelijk. Dat is ook noodzakelijk voor de grote toeristische doelgroep die anders deze producten bij 'de woonwinkel thuis' zou kopen

Wij kunnen goed verkopen

Door een actieve houding op de winkelvloer en een goede productpresentatie via spreekkamers. Merken van de producten zijn niet te achterhalen en dus niet 1-op-1 online te vergelijken. Hierdoor 'shoppen' klanten niet voor de prijs en kan met een marge van 2,3 worden gewerkt vanuit een winkel met beleving

Deze woonwinkel is strak georganiseerd

Zeer ervaren ondernemer in de woonbranche die het bedrijf zodanig organiseert dat de marges hoog blijven en de klanten een winkelbeleving hebben

Deze woonwinkel is qua investeringen "up-to-date"

Er zijn geen aanvullende investeringen noodzakelijk en het pand is zeer representatief

Deze woonwinkel is redelijk "onafhankelijk" van leveranciers

Er wordt bij een breed netwerk van zo'n 40 leveranciers ingekocht (en enkele producten direct geïmporteerd uit bijv. Indonesië). Dit is A-kwaliteit maar men verkoopt niet op basis van merken. Deze worden zelfs van de producten afgehaald. Het draait om het winkelconcept met beleving

Verbeterpunten

Marketing is onderbelicht bij deze woonwinkel

Het draait vooral om de A1 locatie en assortiment dat via sfeerkamers wordt aangeboden. Daarnaast worden een keer per jaar 40.000 'eigen magazines' zeer selectief H-A-H verspreid.

Deze woonwinkel is afhankelijk van de ondernemer

Met name het inrichten van de sfeerkamers is een arbeidsintensief (maar wel leuk) proces