1300m2 woonwinkel te koop aangeboden op een A1 locatie in bijzondere toeristische stad
Groeiend met gezonde marges omdat niet de standaard A-merken worden verkocht (die online worden vergeleken)
Algemeen
Kwalitatieve interieurproducten (van meubels tot decoratie artikelen) in diverse stijlen (Landelijk, Industrieel). Deze worden verkocht vanuit een concept met sfeerkamers. Midden en hoog segment producten van zo'n 40 leveranciers. Maar deze producten worden niet onder die merknaam verkocht. Producten worden onder de merknaam van de winkel aangeboden. Er zijn veel maatwerk mogelijkheden maar deze worden niet actief gepromoot
Producten worden wel thuisbezorgd bij klanten. Geen producten zoals vloeren en wandbekleding die ook montage op locatie vereisen
Consumenten - particulieren
Gelegen in een bijzondere stad met zeer veel watersporttoerisme (en buitenlanders met een tweede woning). Zo'n 1,5 miljoen bezoekers per jaar. De woonwinkel ligt op een zeer toeristische route en heeft dus zeer veel traffic van mensen die een dagje uit gaan. De doelgroep heeft gemiddeld meer te besteden.
Details
Deze woonwinkel staat te koop in verband met:
andere ambities
Indicatieve omzet
€ 700.000
Indicatieve overnameprijs
-
- add_circle Financiële koper - optimaliseert het bedrijf in huidige vorm
- add_circle Strategische koper - voegt het bedrijf samen met een ander bedrijf
- add_circle Investeerder
Extra informatie
Dit is een unieke kans voor ondernemers-stel dat in de woonbranche een grote, succesvolle winkel zoekt op een A1 locatie in een drukke toeristische stad. Omdat de eigenaar het vastgoed in bezit heeft, is hij gebaat bij een nette huurder. Dus als de overname-kandidaat de huidige voorraad overneemt (tussen de 150.000 en 200.000 euro) en een marktconform huurcontract tekent (6.000 euro per maand voor 1.300m2) wordt de winkel netjes overgedragen.
Omdat er een verdiencapaciteit van ongeveer € 90.000 per jaar is, leent de woonwinkel zich uitstekend voor een echtpaar/duo. Het is wel belangrijk dat er echt een passie is voor wonen/inrichting want het concept werkt met sfeerkamers. Dit is een arbeidsintensief (maar wel leuk) proces waar uiteraard een eigen invulling aan gegeven kan worden.
Op 150 meter afstand is er een opslag van 400m2 en een werkplaats van 40m2. Hier wordt ook maatwerk geleverd. Dit is eigenlijk een sterk punt van de woonwinkel maar wordt maar aan 3% van de klanten verkocht en niet heel actief aangeboden. Hier ligt ook nog een kans.