Baby speciaalzaak te koop aangeboden in het midden en hoger segment (grote vestigingsplaats)
8000 Facebook vrienden en een goed inkoopbeleid zorgen voor gezonde marges
Sterke punten
Deze babywinkel heeft een uitstekende concurrentiepositie
Dit is de enige babywinkel in het centrum. Daarnaast zijn ook alle merken exclusief voor de regio.
Deze babywinkel investeert actief in marketing
Zeer actief op Facebook met 8000 volgers en Insta. Dit leidt aantoonbaar tot een hoge verkoop
Wij kunnen goed verkopen
Er zijn zeer ervaren verkoopsters en posts via Facebook zorgen ervoor dat producten snel worden verkocht en men met weinig vooraad blijft zitten die afgeprijsd moet worden
Deze babywinkel is strak georganiseerd
De eigenaresse heeft zeer veel ervaring met het managen van retail-omgevingen. Hierdoor is de inkoop en het assortimentsmanagement strak geregeld en daarmee de brutomarge hoog
Deze babywinkel is als organisatie "lean & mean"
Geen vast personeel en een relatief goedkoop huurpand
Deze babywinkel is redelijk "onafhankelijk" van leveranciers
Breed assortiment van diverse merken in het midden en hoger segment waarbij het alleenrecht is verkregen
Deze babywinkel maakt handig gebruik van technologie
Modern kassa systeem waarmee op marge gestuurd kan worden, modern camerasysteem waarbij je live kan meekijken en sterke social media kanalen
Deze babywinkel heeft een laag personeelsverloop
Er zijn 2 medewerkers op een contract voor bepaalde tijd voor 3-15 uur. De een heeft meer dan 10 jaar ervaring als filiaalmanager en de andere medewerkster is op leeftijd en heeft tientallen jaren ervaring in de verkoop. Voor deze medewerkster wordt ook een mobiliteits-bonus ontvangen.
Naast een goede naamsbekendheid is ook een uitstekende service naar klanten
Verbeterpunten
Er zijn nog diverse aanvullende investeringen nodig
Idealiter wordt er meer geïnvesteerd in de voorraad. Want het uitbreiden met cross-sell producten biedt nog veel kansen om de omzet per klant te verhogen