Kleinschalige handelsonderneming te koop gevraagd in specifieke siersteen/interieurproducten
Exclusieve verkooprechten, 150 verkooppunten in Nederland (uitbreidbaar naar 300 verkooppunten)
Algemeen
Zeer uitgebreid assortiment (500 producten) van siersteenproducten voor in het interieur en badkamer. Voor dit merk zijn de exclusieve verkooprechten verkregen in Nederland.
Naast deze merkproducten komt ongeveer een zesde van de omzet uit een ander steen gerelateerd product dat aan dezelfde doelgroep (tegelshowrooms) wordt verkocht
Bedrijven
Meer dan 150 verkooppunten in Nederland (echter nauwelijks dekking in Groningen, Friesland en Zeeland). Dit betreft allemaal in tegel- of sanitair gespecialiseerde bedrijven met een showroom. Op dit moment betreft dit vooral zelfstandige winkels en kleine ketens. Uitbreiding mogelijk naar minimaal 250 afnemers.
Details
Deze handelsonderneming staat te koop in verband met:
de combinatie van leeftijd en gezondheid echtgenote heeft de ondernemer doen besluiten het bedrijf aan te bieden
Indicatieve omzet
€ 350.000
Indicatieve overnameprijs
Volgt in een latere fase
- add_circle Financiële koper - optimaliseert het bedrijf in huidige vorm
- add_circle Strategische koper - voegt het bedrijf samen met een ander bedrijf
Extra informatie
Deze kleine handelsonderneming heeft de exclusieve verkooprechten voor de verkoop van dit product in Nederland. Met name de breedte van het assortiment en de scherpe prijs zorgt ervoor dat winkels het product makkelijk opnemen in hun assortiment. Een is relatief weinig ruimte nodig om het product te presenteren. Recent is een nieuwe presentatie ontwikkeld waardoor de omzet stijgt per verkooppunt.
Naast de bestaande 150 verkooppunten worden iedere maand nieuwe verkooppunten toegevoegd aan het klantenbestand. Het bijzondere aan het product is dat het zeer visueel is maar relatief kleine orderwaardes kent. Om dit op een bedrijfseconomische manier te leveren, combineert de huidige ondernemer logistiek en sales. Hij zit enkele dagen op de weg om de bestellingen weg te brengen, nieuwe te noteren en het product bij nieuwe verkooppunten te introduceren.
Dat werkte uitstekend tot de huidige schaalgrootte. Maar doorgroeien naar de volgende fase vraagt waarschijnlijk om een scheiding van verkoop en logistiek