*Marktleider in niche* Omnichannel groothandel te koop aangeboden in de kantoorvakhandel met eigen merk

*Marktleider in niche* Omnichannel groothandel te koop aangeboden in de kantoorvakhandel met eigen merk

Bedrijf is in vergevorderd stadium met potentiele koper

Details

Indicatie dit jaar
Omzet:
€ 350.000
Kosten (% van omzet)
-%
Indicatie vorig jaar
Omzet:
Vertrouwelijk, volgt later
Kosten (% van omzet)
-%
Indicatie 2 jaar terug
Omzet:
Vertrouwelijk, volgt later
Kosten (% van omzet)
-%
Indicatieve overnameprijs -
Overnameconstructie(s)
  • Gespreide betaling met substantiële instapfee
  • Directe betaling
Totale personeelskosten afgelopen jaar 47.000 euro (1 medewerker in fulltime vaste dienst. Overige medewerkers in vaste dienst op basis van 0 uren contract.)

Feiten

Omzetverdeling naar producten / diensten
  1. Merk product, marktleider in niche markt
  2. Importeurschap van ander merk
  3. Andere categorieën
Bij de overname zijn de volgende zaken inbegrepen:
  • Voorraad
  • Overdracht inventaris in overleg (magazijn rekken, palletwagens, bandeermachine, snijmachine), website, open Source ERP-systeem zonder licentiekosten, klanten, leveranciers goederen en diensten, debiteuren, domeinregistratie, e-mail en telefoonnummer, EU Merkrecht, Mogelijk overname fulltime personeelslid.

Korte termijn verbeteringen

Dit bedrijf kan 10 procent kosten besparen.

Er is een royale overhead in verhouding tot de omzet. Hierop is waarschijnlijk besparing mogelijk.

Via bestaande klanten van dit bedrijf kan de omzet 10 % stijgen

Bij bestaande klanten is omzetstijging haalbaar door lage drempel bij veel winkels, als de overnamekandidaat ook andere producten voor de kantoorvakhandel aan kan bieden.

Via nieuwe klanten van dit bedrijf kan de omzet met 30 % stijgen.

Ook op Europees niveau is er een aantrekkelijk en uniek assortiment. Het is mogelijk om met Amazon als springplank, eventueel gevolgd door andere platformen, vergelijkbaar met BOL, substantiële omzetten op andere Europese markten te boeken. Maar hier is nooit werk van gemaakt.

Dit bedrijf kan haar prijzen nog met 10 procent verhogen.

De afgelopen jaren is bewust een scherpe prijs neergezet, om martkaandeel te winnen. Nu dit gerealiseerd is, is er beperkte ruimte om in kleine stappen de marge te vergroten. 10% verspreid over 3 jaar is minimaal mogelijk.