B2B Softwarebedrijf met een SaaS-webapplicatie (crm/administratie/data-analyse) in de zorg en sociale sector (lokale overheid en gesubsidieerde organisaties)
De SaaS-webapplicatie is gericht op vastlegging van zorg en sociaal werk (individuele begeleiding, activiteiten, tijdschrijven en monitoring KPI's).
Details
- Directe betaling
- Gespreide betaling met substantiële instapfee
- Aandelenruil
- Een combinatie van bovenstaande
Feiten
- De software draait al zo'n 10 jaar in de markt. Alle IP is in eigendom
Korte termijn verbeteringen
Dit softwarebedrijf kan 15 procent kosten besparen.Kantoor, crm, administratiekosten, boekhouding
Via bestaande klanten van dit softwarebedrijf kan de omzet 20 % stijgenCrosssell, upsell - op dit moment niet genoeg capaciteit voor acc. mgmt./sales
Via nieuwe klanten van dit softwarebedrijf kan de omzet met 100 % stijgen.De markt kent zo'n 600 tot 1000 potentiële klanten in de hoofddoelgroep (stichtingen en gemeenten) en nog enkele duizenden accounts in de andere doelgroepen (zorgorganisaties, ondernemers in zorg en hulpverlening). Product is breed inzetbaar en er is vraag naar, huidige capaciteit in sales en accountmanagement laat het niet optimaal toe om volledige focus op sales te zetten. Klanten die nu gebruikmaken van concurrerende software kunnen periodiek op zoek gaan naar nieuwe pakketten (goedkoper, beter functionaliteit, etc). Deze potentiële klantorganisaties zoeken iedere 2 tot 3 jaar naar alternatieven. Het is dus belangrijk om alle 600 tot 1000 leads jaarlijks te benaderen (waar nu onvoldoende capaciteit voor is).
Dit softwarebedrijf kan haar prijzen nog met 20 procent verhogen.Eerste klanten kregen een hoge korting, deze kan op den duur worden geharmoniseerd met de standaardprijzen.