B2B Softwarebedrijf met een SaaS-webapplicatie (crm/administratie/data-analyse) in de zorg en sociale sector (lokale overheid en gesubsidieerde organisaties)

B2B Softwarebedrijf met een SaaS-webapplicatie (crm/administratie/data-analyse) in de zorg en sociale sector (lokale overheid en gesubsidieerde organisaties)

De SaaS-webapplicatie is gericht op vastlegging van zorg en sociaal werk (individuele begeleiding, activiteiten, tijdschrijven en monitoring KPI's).

Details

Indicatie dit jaar
Omzet:
€ 200.000
Kosten (% van omzet)
45%
Indicatie vorig jaar
Omzet:
€ 175.000
Kosten (% van omzet)
45%
Indicatie 2 jaar terug
Omzet:
€ 150.000
Kosten (% van omzet)
45%
Indicatieve overnameprijs In overleg afhankelijk van de constructie
Overnameconstructie(s)
  • Directe betaling
  • Gespreide betaling met substantiële instapfee
  • Aandelenruil
  • Een combinatie van bovenstaande
Totale personeelskosten afgelopen jaar 90000
20 % grootste klanten doen 30 % van de omzet.

Feiten

Omzetverdeling naar producten / diensten
  1. Maandelijkse fees
  2. Implementatiekosten
  3. Consultancy en maatwerk
Bij de overname zijn de volgende zaken inbegrepen:
  • De software draait al zo'n 10 jaar in de markt. Alle IP is in eigendom

Korte termijn verbeteringen

Dit softwarebedrijf kan 15 procent kosten besparen.

Kantoor, crm, administratiekosten, boekhouding

Via bestaande klanten van dit softwarebedrijf kan de omzet 20 % stijgen

Crosssell, upsell - op dit moment niet genoeg capaciteit voor acc. mgmt./sales

Via nieuwe klanten van dit softwarebedrijf kan de omzet met 100 % stijgen.

De markt kent zo'n 600 tot 1000 potentiële klanten in de hoofddoelgroep (stichtingen en gemeenten) en nog enkele duizenden accounts in de andere doelgroepen (zorgorganisaties, ondernemers in zorg en hulpverlening). Product is breed inzetbaar en er is vraag naar, huidige capaciteit in sales en accountmanagement laat het niet optimaal toe om volledige focus op sales te zetten. Klanten die nu gebruikmaken van concurrerende software kunnen periodiek op zoek gaan naar nieuwe pakketten (goedkoper, beter functionaliteit, etc). Deze potentiële klantorganisaties zoeken iedere 2 tot 3 jaar naar alternatieven. Het is dus belangrijk om alle 600 tot 1000 leads jaarlijks te benaderen (waar nu onvoldoende capaciteit voor is).

Dit softwarebedrijf kan haar prijzen nog met 20 procent verhogen.

Eerste klanten kregen een hoge korting, deze kan op den duur worden geharmoniseerd met de standaardprijzen.