B2B Softwarebedrijf met een SaaS-webapplicatie (crm/administratie/data-analyse) in de zorg en sociale sector (lokale overheid en gesubsidieerde organisaties)
De SaaS-webapplicatie is gericht op vastlegging van zorg en sociaal werk (individuele begeleiding, activiteiten, tijdschrijven en monitoring KPI's).
Algemeen
Een registratiesysteem aan gemeentelijke organisaties, stichtingen en zelfstandigen. De software maakt mogelijk dat medewerkers van deze organisaties al hun werk vast kunnen leggen en geleverde diensten te projecteren op dashboards met KPI-uitkomsten (tbv. verantwoording naar de opdrachtgever). Het bedrijf beschikt over hoogst haalbare certificatie op het vlak van informatiebeveiliging, een zeer belangrijk element voor de klantorganisaties aangezien zij (ook) te maken hebben met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Het systeem is beschikbaar voor desktop en in de vorm van een mobiele applicatie. Naast de hoofddoelgroep is het pakket met minimale moeite in te zetten voor andere soorten zorg en hulpverlening. Buiten het leveren van het systeem, worden er ook aanvullende diensten aan de klanten aangeboden.
Consultancy: training, data-analyse. Maatwerksoftware: ontwikkeling van gewenste nieuwe functionaliteit, het maken van koppelingen met andere softwarepakketten.
Bedrijven, Non-profit instellingen
Zo'n 40 klanten in NL, type klanten: - Stichtingen - Gemeenten - Ondernemers (zorg gerelateerd) Per klant zijn er tussen de 20 en 80 gebruikers. Aan het begin betrof het met name de wat kleinere organisaties, afgelopen jaren betreft de klantendoelgroep over het algemeen organisaties met zo'n 50-60 medewerkers.
Details
Dit softwarebedrijf staat te koop in verband met:
persoonlijke omstandigheden
Indicatieve omzet
€ 200.000
Indicatieve overnameprijs
In overleg afhankelijk van de constructie
- add_circle Financiële koper - optimaliseert het bedrijf in huidige vorm
- add_circle Strategische koper - voegt het bedrijf samen met een ander bedrijf
- add_circle Investeerder
Extra informatie
Er zijn zo'n 40 huidige klanten. De markt telt zo'n 800 organisaties in het huidige segment dat wordt bediend. Daarnaast kan het bedrijf ook een nieuw zorgsegment bedienen met duizenden potentiële klanten.
Huidige klanten zijn kleine en middelgrote organisaties tot zo'n 60 gebruikers. Toch zit men regelmatig in grote offertetrajecten met een omzet van 200-300K. (gelijk of groter aan de jaaromzet van dit softwarebedrijf). Hierbij zijn klanten enthousiast over de toepassing, maar de achterliggende supportorganisatie vindt men dan nog te beperkt.
Daarom willen de eigenaren de organisatie opschalen met een overnamekandidaat. Zij kunnen zelf aanblijven (geheel in overleg) maar willen dat het bedrijf dan ook minder afhankelijk van hun wordt.