(Online) Handelsonderneming te koop aangeboden met eigen merk watersport artikelen

(Online) Handelsonderneming te koop aangeboden met eigen merk watersport artikelen

Stand-Up Paddle (SUP) boards, accessoires en bijbehorende kleding van het eigen merk

Extra informatie

Dit SUP merk heeft een mooie collectie (retro design) SUP boards ontwikkeld. Er zijn er inmiddels honderden verkocht via de eigen webshops, Amazon en BOL. Men heeft ook een samenwerking met Decathlon die de producten in al haar Europese webshops van Decathlon aanbiedt. Men heeft ook een eigen multi-brand webshop die zeer goede (top3) Google posities heeft op de relevante zoekwoorden.

Het product is (naast het mooie design) ook kwalitatief goed. Men heeft geen noemenswaardige retouren of klachten. Naast de SUP boards is er ook een collectie eigen merk SUP accessoires ontwikkeld. Het merk is dus door de eerste opstartfase heen met een omzet van zo'n 70.000 euro zonder noemenswaardig te adverteren.

De eigenaar heeft dit merk echter naast een aantal andere bedrijven en heeft niet de volledige focus erop. Het is hiermee een prima (en door de overnamesom van 9.000 en een voorraad van ongeveer 10.000 euro) een mooie springplank voor een ondernemer met online kennis en een retail netwerk. Want het opschalen van de (online) marketing en opschalen van de retail verkooppunten heeft de eerste prioriteit.

Er zijn twee webshops (singel brand eigen merk webshop en een multi-brand shop) die goede SEO posities hebben. Nieuwe voorraad voor de SUB boards kan voor minder dan 10.000 euro per bestelling worden bijbesteld bij de producent in Azië. Daarmee is het niet een heel kapitaalintensieve onderneming.