Textiel groothandel in high end interieur textiel te koop aangeboden

Textiel groothandel in high end interieur textiel te koop aangeboden

Uitstekende marktpositie bij een groot aantal speciaalzaken en webshops. Met eigen merk en gezonde marges.
Algemeen
Referentie:
BOSN25FZL97B
Branche:
Land:
Nederland
Medewerkers:
Geen
% tijdelijk contract:
-
Bedrijf bestaat:
Langer dan 10 jaar
Levert:

High end woon- en interieur textiel voor een specifieke toepassing. Men heeft een eigen geregistreerd merk met een hoge naamsbekendheid in het high end segment. In verband met anonimiteit kan het exacte product hier nog niet verteld worden. De orderwaarde in de winkel voor de consument bedraagt tussen de 100 en euro tot zo'n 1000 euro.

Diensten:

Men verkoopt via een netwerk van high-end speciaalzaken en high end webshops (van derden).

Doelgroep(en):

Bedrijven

De honderden afzetkanalen zitten in Nederland, België en Luxemburg. Maar ook in Duitsland liggen kansen. Dit kunnen wederverkopers zijn met fysieke winkels, webshops.

Details

Deze groothandel staat te koop in verband met:
leeftijd

Indicatieve omzet Vertrouwelijk, volgt later

De groothandel staat te koop met een indicatieve overnamesom van:

365.000 euro inclusief voorraad.

De groothandel is te koop en geschikt voor:

  1. add_circle Financiële koper - optimaliseert het bedrijf in huidige vorm
  2. add_circle Strategische koper - voegt het bedrijf samen met een ander bedrijf
Extra informatie

Deze textielgroothandel levert high-end interieurtextiel in een niche. Het bedrijf is nauwelijks te kopiëren door het eigen merk. Het bedrijf heeft een sterke positie in het hogere segment met een bewezen kwaliteitsproduct. De verkoop verloopt via een netwerk van speciaalzaken en webshops. Door het geregistreerde eigen merk zijn er zijn exclusieve verkooprechten en designs aanwezig.

De onderneming bestaat al langer dan tien jaar en wordt volledig door de eigenaar gerund. Er is geen personeel in dienst en het pand hoeft niet te worden overgenomen. Dankzij de efficiënte structuur , lage vaste lasten en een marge boven de 50% is de winstgevendheid bovengemiddeld en zijn er geen directe investeringen noodzakelijk.

De ondernemer richt zich vooral op distributiekanalen en minder op directe marketing. Hierdoor liggen er kansen om het merk verder uit te bouwen, onder meer door online verkoop, uitbreiding naar Duitsland en Frankrijk en het introduceren van een tweede, goedkopere productlijn. Daarmee kunnen nieuwe winkel in een iets lager segment worden bereikt en kan de omzet aanzienlijk stijgen.

Het eigen merk, het onderscheidende assortiment en de bestaande relaties maken dit ..

Lees verder