Bedrijven in de stille verkoop

Bekend 'urban en sport' underwear en kledingmerk te koop

"(Inter)nationale potentie zowel qua distributie als doelgroep"

Reageren niet mogelijkTerug naar zoekenMeer bedrijven te koop in Groothandel
0% advertenties 0% aquisitie 0% bijbedoelingen

Redenen om dit bedrijf te kopen

  • Dit underwear en kledingmerk beschikt over waardevolle:
    • Contracten met klanten
    • Vaardigheden / kennis / competenties
    • Patenten / octrooien
    • Designs
    • Trademarks
    • Copyrights
    • Licenties / rechten
    • Het is een zeer bekend merk in de scene. Dit komt mede door bekende jongens in de media die het merk dragen. Het merk is een gedurfd non conformistisch statement
  • Dit underwear en kledingmerk heeft het volgende aantal sterke merknamen in eigendom: 2
  • Aantal verkooppunten: 30
    Toelichting: Naast de eigen webshop zijn er 30 speciaalzaken die het assortiment voeren. Zij hebben dan het gehele assortiment. Niet alleen delen daarvan
  • Dit underwear en kledingmerk beschikt over unieke producten / diensten die:
    • Van uitstekende kwaliteit zijn
    • Qua signatuur en uitstraling zeer onderscheidend en opvallend. Maar zeker ook bekend vanwege het hoge draagcomfort.
  • Dit underwear en kledingmerk heeft unieke productie- / ontwikkel capaciteiten:
    • Flexibel
    • Kwalitatief hoogwaardig
    • Het design wordt uitbesteed aan freelance designers. De productie vindt in AziŽ of Turkije plaats
  • Dit underwear en kledingmerk heeft interessante verkoop en of distributie rechten:
    Uniek: ja
    Wereldwijd
  • Het is logisch dat er een synergie ontstaat als ons underwear en kledingmerk samen gaat met een...
    • Een ondernemer die (inter) nationale distributie kan opzetten. Genoeg kansen in Nederland maar ook bijvoorbeeld Europa of de Verenigde Staten
  • Andere interessante redenen om ons underwear en kledingmerk te kopen zijn:
    • Het merk is nu bekend in een nichemarkt. Maar leent zich, hoewel het een statement is, voor een veel bredere markt.
  • Er is binnen 12 maanden veel potentiële groei haalbaar met:
    • Alleen al het opschalen van de distributie in Nederland is het eerste logische stap.
  • Een reorganisatie / verandertraject zal het bedrijf goed doen. Hierbij zou de nadruk dan moeten liggen op:
    • De huidige eigenaar heeft niet financiŽle middelen om de volgende stap te maken met grotere uitgebreidere collecties en dus voorraden.
  • Er zijn reeds hoge toetredingsdrempels genomen zoals:
    • Belangrijke aanvangsinvesteringen
    • Een dergelijk merk in de markt zetten met merknaam en distributiekanalen vergt over het algemeen een lange tijd
  • Nog niet eerder genoemde kansen:
    • Naast uitbreiden van distributie is ook meer publiciteit een logische stap. Dit betekent het sponsoren van BN'ers en (online) marketing.
    • Het is een echt jongens/mannenmerk. Nu wordt gewerkt met promoteams met 'mooie meiden' dat werkt fantastisch
  • Dit underwear en kledingmerk kan probleemloos nog 20% extra kosten besparen.
    Toelichting: Er zijn nu ongeveer 100 producten die in relatief kleine aantallen worden ingekocht. De inkoopprijs (en dus de marge )kan veel scherper bij grotere aantallen
  • Gerichter nieuwe klanten werven verhoogt de omzet waarschijnlijk met 25%.
    Toelichting: Omdat het aantal distributiekanalen zowel in Nederland als in Europa fors uitgebreid kan worden naast de 30 bestaande winkels