Online uitgeverij te koop met print on demand model (innovatie award winner)

Online uitgeverij te koop met print on demand model (innovatie award winner)

Ideaal voor mediapartner of drukkerij; diverse verdienmodellen mogelijk

Kansen

Er zit meer potentie in deze online uitgeverij als de eigenaren zijn bij de juiste kandidaat bereid om een earn out regeling te treffen..
Er zit nog meer potentie in deze online uitgeverij als momenteel wordt er geen actieve marketing gedaan en draait het op zich zelf zonder enige noemenswaardige inspanning..
Er zit nog meer potentie in deze online uitgeverij als omzet groeipotentieel is direct in het 1ste jaar honderden procenten wanneer men er energie in stopt..
Andere redenen om deze online uitgeverij te kopen
  • Naast het huidige verdienmodel zijn er diverse alternatieve verdienmodellen mogelijk. Het ontwikkelen van een digitale versie (kostprijs = 0), klanten profilen, adverteren.
Deze online uitgeverij beschikt over waardevolle database met uniek gestructureerde content. hierdoor is het vinden en personaliseren heel makkelijk waardoor een aankoop snel plaatsvindt. deze content is deels user generated en deels via partners verkregen.
Deze online uitgeverij heeft 1 sterke merkna(a)m(en) in eigendom
Deze online uitgeverij heeft interessante verkooprechten. Deze zijn exclusief.
Deze online uitgeverij heeft een goed distributienetwerk
  • Hier ligt juist en kans omdat het een zeer interessant model is voor partners en ook fysieke verkooppunten
Deze online uitgeverij heeft unieke productie-capaciteiten
  • Flexibel
  • Idealiter wordt drukwerk niet uitbesteed. Inkoopcontracten kunnen veel scherper en hierdoor loopt veel marge weg
Deze online uitgeverij heeft unieke producten / diensten die
  • Uniek systeem in NL met echt kwalitatieve output. Producten liggen tussen de 15-70 euro per stuk
Deze online uitgeverij heeft hoge toetredingsdrempels genomen
  • Het technisch opzetten van dit systeem gaat gepaard met hoge ICT kosten enerzijds en anderzijds het verzamelen van 5000-6000 artikelen en het taggen daarvan.
Een veranderingstraject zal deze online uitgeverij goed doen
  • Een dergelijk bedrijf in deze fase heeft 200% focus nodig, investeringen en de bereidheid tot aanloopverliezen.
Er is synergie als deze online uitgeverij samen gaat met een
  • Een ondernemer die enerzijds de online sales kan opbouwen en anderzijds offline sales (aan bedrijven), distributiepartijen (A merken) en mediabedrijven kan binden