Bedrijf dat een uniek, zeer geavanceerd digitaal onderwijsprogramma op de markt brengt met een enorme potentie.

Bedrijf dat een uniek, zeer geavanceerd digitaal onderwijsprogramma op de markt brengt met een enorme potentie.

Zeer innovatief en operationeel op 80 scholen/afdelingen. Gereed voor de volgende groeifase.

Extra informatie

De eigenaar van deze onderneming is gepromoveerd en heeft wetenschappelijk onderbouwd hoe leerlingen het hoogste leer-rendement kunnen bereiken binnen hun eigen niveau. Hij heeft ruim 30.000 uur (!) geïnvesteerd in het ontwikkelen van de huidige programmatuur die op zo'n 80 scholen/afdelingen operationeel is. De klanten zijn enthousiast en de resultaten aantoonbaar zeer goed. Feitelijk loopt de programmatuur vooruit op de nieuwe manier van leren die de overheid verwoordde in haar rapport Platform Onderwijs 2032.

Dit besef begint bij steeds meer scholen door te dringen en men staat steeds meer open voor deze geavanceerde toepassing.

- het programma is praktisch volledig modificeerbaar naar de wensen en behoeften van de school, de leraar, de klas en zelfs de individuele leerling;
- het maakt gebruik van meervoudige leerstrategieën, waardoor leerlingen met verschillende leerstijlen en van verschillend niveau bediend worden;
- het biedt aan leraren, leerlingen en ouders zeer gedetailleerde informatie over de inspanningen en vorderingen van de leerling;
- de rijke leeromgeving biedt alle ruimte en uitdaging voor langdurige, gepersonaliseerde leerprocessen in vmbo, mbo, vo en hbo;
- het programma is niet lineair opgebouwd, waardoor iedereen op elk moment kan instappen;
- de garantie op leereffect berust op de intensiteit en frequentie waarmee gewerkt wordt;
- het werkt volledig autonoom, maar behoeft wel degelijk een begeleidende leraar die de voortgang bewaakt en stimuleert;
- het programma biedt een gespecificeerd Jaarplan aan met wekelijkse taken; zowel de leraar als de leerling kan ingrijpen in dit standaard Jaarplan.

Het programma is nu toe aan een intensievere marktbenadering. Waar eerst de nadruk lag op productontwikkeling, moet nu de nadruk op de commerciële uitrol komen. De eigenaar begint op leeftijd te raken en streeft naar continuïteit voor zijn trouwe klanten en naar een commerciëlere aanpak van de markt. Hij is flexibel in de wijze waarop de overdracht van het programma financieel wordt geregeld.

De doelgroep van het programma zijn alle Nederlandstalige scholen voor leerlingen van >12 jaar. Internationalisering is mogelijk maar vergt een forse investering in vertaling/omzetting met medewerking van native speakers.

In theorie is de programmatuur ook geschikt om online ter beschikking te stellen aan individuele leerlingen en en ouders. In de praktijk is dat lastig. Niet alleen qua commerciële distributie, maar ook omdat het veel discipline vereist om langdurig zonder externe begeleiding (met pressie en prikkel) structureel met het programma te werken. Een schoolomgeving kan die begeleiding wel bieden.

Er is een online-programma Spelling dat nadrukkelijk focust op bestendig leereffect. Geen spoedcursus, geen bijspijkering, waarvan vast staat dat het geleerde binnen een maand is verdampt, maar een langdurig, intensief en gevarieerd leerproces van leren, oefenen, toepassen, corrigeren, spelen, toetsen. Het programma staat laag in Google en wordt praktisch door niemand gevonden. Ook hier kan een commerciële impuls veel betekenen. Het programma Spelling is wél toegankelijk voor individuele aanschaf, al of niet in groepsverband.