Volwassen, online zeer sterk zonnebrillenmerk te koop aangeboden (verkoopt ook ski-brillen)

Volwassen, online zeer sterk zonnebrillenmerk te koop aangeboden (verkoopt ook ski-brillen)

400K omzet in 2018 met een groei van 40% op jaarbasis (ook internationaal)

Sorry, u kunt niet meer reageren Dit bedrijf is verkocht en/of niet meer beschikbaar

Algemeen

Referentie:
BOSN18GCB40S
Branche:
Groothandel
Soort bedrijf:
Groothandel in sport- en recreatie artikelen
Land:
Nederland
Regio:
Noord Holland
Medewerkers:
2-5
% tijdelijk contract:
100
Bedrijf bestaat:
Langer dan 3 jaar
Levert:

Zelfontwikkelde zonnebrillenlijn (combinatie van fashionable, hip en sportief) met 7 modellen in diverse kleuren en samenstellingen waarbij maatwerk mogelijk is. Binnenkort worden 6 nieuwe varianten gelanceerd. Daarnaast is er een beperkte lijn ski/snowboardbrillen.

Diensten:

Het bestellen van een customized/bril op maat is mogelijk maar vertegenwoordigd een klein deel van de omzet

Doelgroep(en):

Consumenten - particulieren, Bedrijven

Doelgroep tussen de 18 en 35 jaar. Surf en kiteboard gericht, 80% man en 30 tot 40% van de klanten is terugkerend. 85% van de omzet komt uit NL en België maar Duitsland, UK en Spanje groeien. 90% van de aankopen komt via de webshop. Het overige uit winkels, maar dit zijn geen optiekzaken.

Details

Dit bedrijf staat te koop in verband met:
de ondernemer heeft een ander groot internationaal bedrijf dat zijn aandacht verdient Indicatieve omzet € 400.000 Indicatieve overnameprijs -

Gewenste kopers
  1. add_circle Financiële koper - optimaliseert het bedrijf in huidige vorm
  2. add_circle Strategische koper - voegt het bedrijf samen met een ander bedrijf
  3. add_circle Investeerder

Extra informatie

Dit eigentijdse merk is een strak geleide organisatie waarbij de online marketing en online integratie naar de logistiek zeer professioneel is neergezet. In 2018 is de omzet met zo'n 40% gestegen. Dit is mede te danken aan de succesvolle introductie van 2 nieuwe modellen. In de afgelopen jaren heeft men door deze data goed in de gaten waar de behoefte van de klant ligt. Hier is met het assortiment op ingespeeld en de productie is aangepast zodat men snel (en relatief goedkoop) nieuwe modellen kan lanceren en dus testen. De verwachting voor 2019 (met de introductie van 5-10 nieuwe modellen) is een verdere omzetstijging van meer dan 40%.

90% van de omzet (350.000 euro) komt via de eigen webshop. Dit is mede te danken aan een goede social media strategie met bijna 100.000 volgers en een nieuwsbrief met hoge openratio. Door slimme customer-profiling wordt nu ook internationaal verkocht (Spanje, UK, Duitsland). In 2018 is dit al explosief toegenomen met name in Duitsland. En een verder groei in de ander landen ligt in de lijn der verwachting.

Dit merk staat dus aan de vooravond van zijn tweede groeifase. Zowel online als offline. Hiervoor is een ondernemer nodig die deze skills (..

Lees verder