Volwassen, online zeer sterk zonnebrillenmerk te koop aangeboden (verkoopt ook ski-brillen)
400K omzet in 2018 met een groei van 40% op jaarbasis (ook internationaal)
Sterke punten
Dit bedrijf heeft een uitstekende concurrentiepositie
Eigen merk met onderscheidende positionering, goed doorgetest assortiment en omdat de verkoop online plaatsvindt, is de marge hoog
Dit bedrijf investeert actief in marketing
Vooral in online marketing via de sociale media (bijna 100.000 volgers), adwords, nieuwsbrieven met goede openrate en affiliate partners. De kanalen worden ook goed gematen qua conversie.
Wij kunnen goed verkopen
De prijsstelling van de brillen is niet te vergelijken met bijvoorbeeld Ray Ban. Hierdoor kopen klanten vaak meer dan 1 bril. 30-40% van de klanten is terugkerend
Dit bedrijf "draait" zonder ondernemer
Het bedrijf is in een volwassenheidsfase qua positionering en basis assortiment. Er is (met een externe fabrikant) een nieuwe productiemogelijkheid ontwikkeld waarmee snel in kleine oplage kan worden getest. Het vergt dus vooral een ondernemer met commerciële skills (online of retail)
Dit bedrijf is strak georganiseerd
Zowel qua productie als ict integratie op het gebied van online marketing en logistiek
Dit bedrijf is als organisatie "lean & mean"
Geen pand en geen personeel over te nemen alhoewel er 1 goede kracht aanwezig is
Dit bedrijf is qua investeringen "up-to-date"
Ook op het gebied van productontwikkeling, webshop en marketing
Dit bedrijf maakt handig gebruik van technologie
90% van de omzet komt online binnen via goed te meten kanalen
Goede seizoensspreiding op het gebied van de omzet mede door wintersportbrillen/Googles