Opschaalbare multi-webwinkel formule in consumentenelektronica accessoires (ook actief op Bol, Amazon)

Opschaalbare multi-webwinkel formule in consumentenelektronica accessoires (ook actief op Bol, Amazon)

Stabiele organisatie met 2.3 mln omzet, 10.000 bestellingen per maand en solide basis (geavanceerde ICT infrastructuur, in-house fulfilment) klaar voor (inter)nationale omzetgroei

Sorry, u kunt niet meer reageren Dit bedrijf is verkocht en/of niet meer beschikbaar

Details

Indicatie dit jaar
Omzet:
€ 2.250.000
Kosten (% van omzet)
-%
Indicatie vorig jaar
Omzet:
€ 2.250.000
Kosten (% van omzet)
-%
Indicatie 2 jaar terug
Omzet:
€ 2.000.000
Kosten (% van omzet)
-%
Indicatieve overnameprijs In overleg afhankelijk van constructie
Overnameconstructie(s)
  • Directe betaling
  • Gespreide betaling

Feiten

Omzetverdeling naar producten / diensten
  1. Verkoop via eigen webwinkels
  2. Verkoop via verkoopplatformen zoals Bol.com, Amazon en VidaXL
Bij de overname zijn de volgende zaken inbegrepen:
  • Voorraad
  • Lange termijn verplichtingen (o.a. huurcontract)
  • Vaste personeelscontracten
  • Het bedrijf beschikt over hoge positioneringen in Google op vele categorieën (bijv. op iPad hoezen) van meerdere webwinkels. Verder scoort het erg goed in de klantenreviews (gemiddeld een 9) door de uitmuntende service die geboden wordt aan klanten. Daarbij heeft het ook een sterk en goed beoordeeld account op het bol.com platform, zowel in Nederland als in België. Verder beschikt het over een geavanceerde ICT infrastructuur (deels zelfontwikkeld) waarop meerdere webwinkels en/of verkoopplatformen aangesloten kunnen worden. Vanzelfsprekend hebben de aandelen een eigendomsrechten van alles wat er in het bedrijf aanwezig is (bijv. ook meubilair, domeinnamen voor huidige en toekomstige webwinkels in allerlei productcategorieën e.d.).

Korte termijn verbeteringen

Dit bedrijf kan 3 procent kosten besparen.

Er kunnen kosten worden bespaard in vooral de logistieke kant van het bedrijf. Het inkoopproces zou verder geoptimaliseerd kunnen worden door meer zendingen via de boot te laten komen in plaats van het vliegtuig. Om dit mogelijk te maken is het vooral van belang om bijvoorbeeld de zakelijke markt te gaan bedienen waarin gemakkelijker grote aantallen van producten verkocht kunnen worden met een ietwat langere levertijd dan de 24 uurslevering die aan consumenten wordt gegarandeerd (voor 23:00 besteld, volgende werkdag in huis in NL en BE).

Via bestaande klanten van dit bedrijf kan de omzet 25 % stijgen

Er is een klantenbestand van honderdduizenden klanten. Hier wordt op dit moment nauwelijks iets actiefs mee gedaan. Kansen hierin zijn bijvoorbeeld het verder automatiseren van marketing advertising in Google en op verkoopplatformen, inrichten van mailcampagnes met behulp van bestaande data en het uitbreiden van assortimentsgroepen met producten die aangeboden zouden kunnen worden middels mailcampagnes.

Via nieuwe klanten van dit bedrijf kan de omzet met 25 % stijgen.

Maandelijks worden er gemiddeld 10.000 bestellingen geplaatst, waarvan een groot deel nieuwe klanten is. Het is mogelijk om dit aantal substantieel te laten groeien door extra inzet van marketing, introduceren van nieuwe assortimentsgroepen, inzet op zakelijke klanten of uitbreiden van landen waaraan geleverd kan worden via platformen als Amazon.

Dit bedrijf kan haar prijzen nog met 10 procent verhogen.

Prijzen van producten zouden kunnen stijgen wanneer er meer focus wordt gelegd op het duurdere assortiment of door het verder uniek maken van het assortiment middels unieke prints op artikelen (mogelijk via huidige leveranciers). Het bedrijf heeft een gemiddeld prijsbeleid, waarbij het zicht vooral richt op goede kwaliteit van producten en van de dienstverlening. Denk hierbij aan de snelle levertijd (voor 23:00 besteld, volgende werkdag in huis) en de after-sale service (gratis retourneren).