Eigentijds restaurant te koop aangeboden in stad in Zuid Holland (kosmopolitisch concept)

Eigentijds restaurant te koop aangeboden in stad in Zuid Holland (kosmopolitisch concept)

Onderscheidend concept hoog in 'top 5 hotspots' lijstjes. Zo professioneel als een keten maar zo persoonlijk als de lokale winkelier

Sterke punten

Dit restaurant heeft een uitstekende concurrentiepositie

Er is zeer veel horeca in de stad maar door onderscheidend concept, zeer goede reviews en goede ligging voor toeristen is men niet met de concurrenten bezig.

Dit restaurant investeert actief in marketing

De jongere familieleden zijn zeer bedreven op ondernemers- en marketinggebied. Daarom heeft het restaurant de uitstraling van een internationale keten. Met een zeer persoonlijke touch. Er is bijvoorbeeld een CRM-systeem met gasten, veel gratis publiciteit en de zaak staat regelmatig in de hotspot lijstjes. Er zijn ruim 3.500 fans op Facebook (30% internationaal, meer dan 15 nationaliteiten) en 100 bezoekers per maand op de website. Kan hierin ook verteld worden dat we 100 bezoekers per maand naar onze website trekken?

Wij kunnen goed verkopen

De gemiddelde besteding ligt 's middags rond de € 14 en 's avonds rond de € 35 per persoon.

Dit restaurant is strak georganiseerd

Zeer professioneel ingerichte organisatie zowel op het gebied van personeel, de menukaart en de inrichting als op het gebied van positionering en promotie.

Dit restaurant is qua investeringen "up-to-date"

Er zijn geen aanvullende investeringen nodig in het zeer mooie monumentale pand. Hier is zo'n € 110.000 geïnvesteerd aan inventaris.

Dit restaurant is redelijk "onafhankelijk" van leveranciers

Alle gerechten en drankjes zijn onderscheidend en zelf ontwikkeld en worden gemaakt van (verse) ingrediënten. Deze receptuur overgedragen kan worden. De recepten zijn gemakkelijk te bereiden zijn en men werkt met parttime krachten (studenten) die zelfstandig gerechten kunnen bereiden en doorgeven. Er is ook een eigen kookboek dat meer dan 2.500 keer is verkocht (voor een premium prijs) en in heel NL en ook in Engeland en Japan in de winkel ligt.

Dit restaurant maakt handig gebruik van technologie

Er is een CRM-systeem waarmee e-mail campagnes worden verzorgd, een online roostersysteem, een goed bezochte website en men is actief op social media en reviewsites als TripAdvisor en Iens.

Qua huur is het een B-locatie. Maar het ligt aan een doorgaande weg tussen twee toeristische plekken in de stad waardoor wordt het qua traffic een A-locatie is.

Met het onderscheidende, gezonde aanbod is het cateringaanbod zeer in trek. Dit bedrijf verzorgt cateringprojecten voor zowel bedrijven als KPN en Gispen men ook catering aan bedrijven en particulieren tot groepen van 300 personen.

Verbeterpunten

Dit restaurant is afhankelijk van de ondernemer

Op dit moment is de eigenaar het gezicht van de zaak en de bedenker van alle menu's. Indien gewenst kan hij aanblijven in die rol. Maar dit is niet noodzakelijk. Het concept heeft het in zich om met de tijd mee te veranderen en zelfs een keten te worden.